۱۳۹۱ مرداد ۱۱, چهارشنبه

برج گردان دبی!


برج دبی/ 420 متر و 80 طبقه، برای اولین بار در جهان هر طبقه به طور جداگانه میچرخه، این برج هیچوقت یک شکل نیست... شما می توانید انتخاب کنید پنجره اطاقتون صبح رو به طلوع آفتاب باشه یا اینکه زمان غروب آفتاب رو به دریا باشه! انقلابی در برج های دینامیکی / معمار دکتر دیوید فیشر


مهمترين رويداد معماري و دوستدار محيط زيست قرن برجي با عنوان برج گردان است كه در دبي ساخته مي شود. طراح اين برج گردان ديويد فيشر معمار 58 ساله ايتاليايي است. اين برج اولين ساختمان كاملا گردان در دنيا است. اين آسمانخراش 313 متر ارتفاع دارد و از 67 طبقه با بودجه 330 ميليون دلار ساخته مي شود. 
به دليل برخورداري از سيستم هاي تامين انرژي خورشيدي و بادي و گردان بودن ساختمان ، ساكنان آپارتمان هاي اين برج مي توانند با تغيير زاويه آپارتمان ، چشم انداز مورد نظر خود را كه بيشترين نور روز را در اختيار مي گذارد انتخاب كنند و همچنين انرژي محل سكونت خود را براساس نياز تغيير دهند.
اين ساختمان كاملا دوستدار محيط زيست است و با كمك پانل هاي خورشيدي كه بين هر طبقه نصب شده اند و توربين هاي بادي انرژي خود را به روشي كاملا خودكفا تامين مي كند.

در حقيقت روي سقف هر آپارتمان در هر طبقه پانل هاي خورشيدي قرار گرفته اند كه با هر بار چرخش آپارتمان نور خورشيد را جمع آوري كرده و انرژي لازم آپارتمان را براساس نياز تامين و بقيه انرژي را ذخيره مي كنند.


اين برج در مدت يك سال مي تواند در حدود 190 ميليون كيلووات انرژي به ارزش بيش از 7 ميليون يورو توليد كند. در داخل اين برج يك هتل شش ستاره ، ادارات و آپارتمان هاي در مقياس وسيع قرار دارند و در طبقات آخر 5 ويلا هريك به مساحت هزار و 500 متر با پاركينگ خودرو در همان طبقه ساخته مي شود. خودروها مي توانند با آسانسور ويژه اي به پاركينگ ويلا حمل شوند. پنت هاوس برج گردان دبي مجهز به استخر و باغ نيز است. همچنين در طبقه 64 آن يك باند فرود هليكوپتر در نظر گرفته شده است. 
90 درصد اين ساختمان به صورت پيش ساخته در كارخانه ساخته مي شود و تنها 90 تكنيسن در ساخت آن مشاركت دارند درحالي كه براي ساختن برج هاي در ارتفاع مشابه به كار بيش از دو هزار كارگر نياز است. یکی از اصلی ترین ویژگی های این برج چرخش طبقات آن به وسیله فرمان صوتی است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

واقعا" فوق العاده است دوست دارم در مورد مراحل ساخت هم بدونم