۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

یه پیشنهاد توپ برای طراحان وب و برنامه نویسان


شروع ثبت‌نام اولین دوره آموزش پیشرفته دروپال



بعد از برگزاری اولین دوره آموزش دروپال در دروپال‌چی که دوره «سلام دروپال» نام داشت تصمیم گرفتیم ثبت‌نام دوره پیش‌رفته را نیز آغاز کنیم. در این دوره هدف آموزش دروپال به صورت حرفه‌ای است به طوری که دانشجو پس از پایان این دوره مسلط بر مباحث پیشرفته‌ای همچون ماژول نویسی و طراحی قالب خواهد شد. این دوره برای ۳۲ ساعت تنظیم شده است که از روز ۱۳ بهمن آغاز خواهد شد. برای بالا بردن سطح کیفیت کلاس ظرفیت این دوره را تنها ۱۰ نفر در نظر گرفتیم. مباحثی که در این دوره آموزش داده خواهد شد عبارتند از :

۱. کاربری حرفه‌ای دروپال آشنایی با مفاهیم پیشرفته‌ی دروپال مانند چگونگی دسترسی کاربران مختلف به محتوای سایت (permission)، تولید و مدیریت انواع مختلف محتوا با استفاده از views، مدیریت پیشرفته‌ی منوها در دروپال.

۲- طراحی قالب مفهوم قالب پایه (Base Theme) و چگونگی ارث‌بری از آن در دروپال، کار با قالب پایه‌ی Omega و آشنا شدن با ویژگی‌های قدرتمند آن، مفهوم فایل‌های tpl.php یا همان Templateها که نحوه‌ی چینش محتوا در صفحه را شامل می‌شوند.

۳- نوشتن ماژول و توسعه‌ی دروپال آشنایی با مفهوم hook در دروپال به این معنی که هر رویدادی (event) که اتفاق می‌افتد توسط یک hook پاسخ داده می‌شود. آشنایی با ساختار تشکیل دهنده‌ی ماژول‌ها در دروپال و این که از چه فایل‌هایی باید در توسعه‌ی یک ماژول استفاده کرد.

در کنار این دوره نیز به صورت همزمان دوره «سلام دروپال» نیز برای علاقه‌مندان آشنایی با دروپال برگزار خواهد شد. قابل ذکر است که این دوره تنها برای ۱۸ نفر برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به صفحه آموزش دروپال‌چی مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

 لینک خبر (drupalchi.com/blog/drupal-pro-training)