۱۳۹۱ مرداد ۲۳, دوشنبه

نحوه تولید عسل


زنبور ابتدا شهد گلها یا گیاهان را مکیده ودر چینه دان خود با بزاق مخلوط می کند و با چندین بارفرو بردن و بیرون آوردن آن را در کندو به زنبورهای جوان تحویل می دهد. زنبورهای جوان نیزکه غدد آنزیم ساز آنها به حداکثر رشد رسیده، شهد را دهان به دهان می چرخانند و پس از مخلوط کردن با بزاق دهان و فرو بردن و بیرون آوردن از چینه دان عسل ساز خود و گرفتن قسمتی از آب ، آن را تبدیل به عسل می کنند. این عسل در حجره های موم مانند برگردانده می شود . سپس زنبورها با بال زدنهای مکرر آب آن را تبخیر کرده و در نتیجه عسل پخته شده روی آن را با یک ورقه موم سفید می پوشانند. مقدارمختصری از عسل را خود زنبورها مصرف می کنند و بقیه حاصل زحماتشان را ما انسانها استفاده می کنیم. جالب اینکه دانشمندان معتقدند زنبور به هنگام ساختن عسل آنچنان ماهرانه عمل می کند که خواص درمانی و دارویی گیاهان کاملاً به عسل منتقل شده و محفوظ می ماند.
رنگ عسل بر حسب آنکه زنبور بر چه گل و ثمره ای نشسته و از آن بهره گیری کرده تفاوت می کند.

۱۳۹۱ مرداد ۱۱, چهارشنبه

یک داستان واقعی!


اين يک داستان واقعي است که در ژاپن اتفاق افتاد .و توجه همه مردم دنیا رو جلب کرد:
شخصي ديوار خانه اش را براي نوسازي خراب مي کرد. خانه هاي ژاپني داراي فضايي خالي بين ديوارهاي چوبي هستند. اين شخص در حين خراب کردن ديوار در بين آن مارمولکي را ديد که ميخي از بيرون به پايش فرو رفته بود. دلش سوخت و يک لحظه کنجکاو شد. وقتي ميخ را بررسي کرد متعجب شد؛ اين ميخ ۵سال پيش، هنگام ساختن خانه کوبيده شده بود!!!


چه اتفاقي افتاده؟ در يک قسمت تاريک بدون حرکت، مارمولک ۵سال در چنين موقعيتي زنده مانده!!!


چنين چيزي امکان ندارد و غير قابل تصور است. متحير از اين مساله کارش را تعطيل و مارمولک را مشاهده کرد. در اين مدت چکار مي کرده؟ چگونه و چه غذایی مي خورده؟


همانطور که به مارمولک نگاه مي کرد در کمال ناباوری مارمولکي ديگر، با غذايي در دهانش ظاهر شد!!!


مرد شديدا منقلب شد.۵ سال مراقبت. چه عشقي! چه عشق قشنگي!!!


اگر موجود به اين کوچکي بتواند عشقی به اين بزرگي داشته باشد پس تصور کنيد ما تا چه حد مي توانيم عاشق شويم، اگر سعي کنيم ...


غول‌هاي هك دنيا را بشناسيد!


اكنون افراد مختلفي در قالب هكرهاي «كلاه‌سياه» و «كلاه‌سفيد» به فعاليت در فضاي مجازي مشغول هستند و كار به جايي رسيده كه حتي دولت‌هاي برخي كشورها هم وارد اين حوزه شده‌اند.


بحث حملات اينترنتي و هك‌هاي مختلف در سال‌هاي اخير چنان پيش رفته و جدي شده كه متخصصان فضاي مجازي سال ۲۰۱۲ ميلادي را به عنوان سال جهنمي ناميدند. اكنون افراد مختلفي در قالب هكرهاي «كلاه‌سياه» و «كلاه‌سفيد» به فعاليت در فضاي مجازي مشغول هستند و كار به جايي رسيده كه حتي دولت‌هاي برخي كشورها هم وارد اين حوزه شده‌اند. با اين وجود، همچنان برخي افراد به عنوان غول‌هاي هك يا سردم‌داران اين بخش شناخته مي‌شوند.


يك پايگاه اينترنتي به معرفي برخي از بزرگ‌ترين هكرهاي جهان اقدام كرده و عكس هريك از آنها را به همراه توضيحاتي منتشر كرده است.






دشمن سرسخت مايكروسافت
بر اساس اعلام اين سايت، ریچارد متیو استالمن در دنیای مجازی به عنوان هکر شناخته نمی‌شود بلکه او را به عنوان رهبر مبلغان نرم‌افزارهای آزاد می‌شناسند. اما همین رهبر به علت قدرتی که در برنامه‌نویسی دارد هکر ماهری هم هست. در ضمن او از دشمنان سرسخت مایکروسافت است.


وي در دسته‌بندی هکرها یک هکر کلاه سفید است و در دنیای مجازی تا به حال خرابکاری نکرده ولی مانند هر هکری به حریم شخصی اعتقاد ندارد و می‌‌گوید تمام اطلاعات دنیا باید به اشتراک گذاشته شود.
این هکر روسی کنفرانس‌های بسیاری درباره هک و هکرها برگزار کرده و چهره هکرهای واقعی را به دنیا نشان داده است. یکی از کارهای معروف او هک کردن قوی‌ترین سیستم امنیتی مایکروسافت است.


استالمن در حالی که نماینده مایکروسافت در کنفرانس و در حال توضیح دادن همین مثلا قوی‌ترین سیستم امنیتی بود، به شبکه نفوذ کرد و در مقابل همه حضار و تنها در مدت هشت دقیقه نرم‌افزار را هک کرد و در فهرست سیاه مایکروسافت قرار گرفت.





خالق ملیسا
آیا تا به حال اسم ویروس ملیسا به گوش شما خورده است؟
این ویروس که فقط از طیق ایمیل منتقل می‌شود، توسط دیوید اسمیت نوشته شد که برای یک دهه کل شبکه پست الکترونیکی را بدنام کرد.


ملیسا یک ویروس ساده است که

برج گردان دبی!


برج دبی/ 420 متر و 80 طبقه، برای اولین بار در جهان هر طبقه به طور جداگانه میچرخه، این برج هیچوقت یک شکل نیست... شما می توانید انتخاب کنید پنجره اطاقتون صبح رو به طلوع آفتاب باشه یا اینکه زمان غروب آفتاب رو به دریا باشه! انقلابی در برج های دینامیکی / معمار دکتر دیوید فیشر


مهمترين رويداد معماري و دوستدار محيط زيست قرن برجي با عنوان برج گردان است كه در دبي ساخته مي شود. طراح اين برج گردان ديويد فيشر معمار 58 ساله ايتاليايي است. اين برج اولين ساختمان كاملا گردان در دنيا است. اين آسمانخراش 313 متر ارتفاع دارد و از 67 طبقه با بودجه 330 ميليون دلار ساخته مي شود. 
به دليل برخورداري از سيستم هاي تامين انرژي خورشيدي و بادي و گردان بودن ساختمان ، ساكنان آپارتمان هاي اين برج مي توانند با تغيير زاويه آپارتمان ، چشم انداز مورد نظر خود را كه بيشترين نور روز را در اختيار مي گذارد انتخاب كنند و همچنين انرژي محل سكونت خود را براساس نياز تغيير دهند.
اين ساختمان كاملا دوستدار محيط زيست است و با كمك پانل هاي خورشيدي كه بين هر طبقه نصب شده اند و توربين هاي بادي انرژي خود را به روشي كاملا خودكفا تامين مي كند.

در حقيقت روي سقف هر آپارتمان در هر طبقه پانل هاي خورشيدي قرار گرفته اند كه با هر بار چرخش آپارتمان نور خورشيد را جمع آوري كرده و انرژي لازم آپارتمان را براساس نياز تامين و بقيه انرژي را ذخيره مي كنند.


اين برج در مدت يك سال مي تواند در حدود 190 ميليون كيلووات انرژي به ارزش بيش از 7 ميليون يورو توليد كند. در داخل اين برج يك هتل شش ستاره ، ادارات و آپارتمان هاي در مقياس وسيع قرار دارند و در طبقات آخر 5 ويلا هريك به مساحت هزار و 500 متر با پاركينگ خودرو در همان طبقه ساخته مي شود. خودروها مي توانند با آسانسور ويژه اي به پاركينگ ويلا حمل شوند. پنت هاوس برج گردان دبي مجهز به استخر و باغ نيز است. همچنين در طبقه 64 آن يك باند فرود هليكوپتر در نظر گرفته شده است. 
90 درصد اين ساختمان به صورت پيش ساخته در كارخانه ساخته مي شود و تنها 90 تكنيسن در ساخت آن مشاركت دارند درحالي كه براي ساختن برج هاي در ارتفاع مشابه به كار بيش از دو هزار كارگر نياز است. یکی از اصلی ترین ویژگی های این برج چرخش طبقات آن به وسیله فرمان صوتی است.

ميمون نباش‎!


کم فروشی یا روش جدید … برداری همراه اول ! / ۵۵+۵ همراه اول



در ایام رمضان تبلیغ طرح بزرگ همراه اول هر لحظه در سطح شهر و رسانه ملی مشاهده میکنید .
ابتدا این طرح به این صورت میباشد که با فعال کردن آن شما از هر ۶۰ دقیقه تماس فقط ۵ دقیقه آن را پرداخت میکنید در ظاهر که طرح عالی و منحصر به فردی به نظر میرسد اما زمانی شما احساس جفا از سوی همراه اول میکنید که این طرح را فعال و انتظار استفاده از آن را داشته باشید .
متاسفانه بعد از فعال سازی در زمان های متفاوت ( زیر ۵ دقیقه ) همراه اول اقدام به قطع مکالمه میکند تا به سقف مد نظر نرسد ! جالب اینجاست که باید این سرویس به ظاهر رایگان و منحصر بفرد نیاز به فعالسازی دارد در صورتی که هزینه ای ندارد که فعالسازی را توجیه کند. اگر این یک خدمت و سرویس رایگان و ویژه است لزومی ندارد که توسط مشترک فعال شود و می تواند خود اپراتور برای کلیه مشترکین ارائه کند.
اما سوال اینجاست که عزیزان همراه اول که تمایل به استفاده مردم از این طرح را ندارند پس چرا این همه تبلیغات صورت گرفته تا مردم با پرداخت هزینه انتظار استفاده آن را داشت باشند اما هیچ خبری از خدمات در شان یک همراه اول را نمی توان مشاهده کرد !
نکته جالب دیگر این روزها تبلیغات تلویزیونی می باشد. در پیامی نشان می دهد که خانم سالمندی تنها و خسته نشسته است، سپس نوه اش پیامک ارسال میکند و او از تنهایی بیرون می آید و خوشحال و خندان می شود. سپس در ادامه می گوید” هیچکس تنها نیست . . . همراه اول”. در پیام بعدی تولد شخصی است که پیامک های بسیاری جهت تبریک تولدش دریافت میکند اما هیچکس در کنار او نیست و تنهاست. سپس گوینده می گوید” پیامک‌ها جای خالی شما را پر نمی‌کنند .. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” . قضاوت با شما . . .
امیدواریم روابط عمومی همراه اول اقدام به پاسخگویی مناسب در این باره کند و در صورتی که مشکلی فنی در این باره وجود دارد هر چه سریعتر برطرف شود تا بیش از اینها بر سر مردم کلاه نرود!
منبع: آزادنگار