۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

بهبود روابط در محیط کار


واضح است که در انتخاب دوست می توانید آزادانه تصمیم بگیرید ولی در مورد انتخاب همکاران این آزادی را ندارید. به همکاران خود در شرایط بیشتری احتیاج دارید تا به دوستان خود.
اول از همه به حسن نیت و همکاری آن ها برای بهتر انجام دادن کار خود احتیاج دارید. دوم اینکه مطالعات دریافتند که اختلاف نظر بین همکاران و ارتباط بد کاری در دفتر، بیشتر از شنیدن شایعه ای در مورد اخراج شدن، افراد را دلسرد کرده و کارایی آن ها را ضعیف می کند. و سوم اینکه اگر مثل اکثر مردم در محیط کارتان مجبورید بیشتر از جاهای دیگر راه بروید و فعالیت زیادی داشته باشید، با کمک همکارانتان، گذراندن ۸، ۱۰، ۱۲ و یا ۱۴ ساعت کاری در این محیط راحت تر خواهد بود.
مجبور نیستید حتما با همکاران خود دوست باشید ولی حتما باید دوستانه رفتار کنید. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند بتوانید محیط کار را برای خود به جایی امن و دوستانه تبدیل کنید.



 همه با خوشرویی سلام و احوالپرسی کنید‫.‬
آیا از آن دسته آدم هایی هستید که سر به زیر با شانه های افتاده وارد دفتر شده و بدون هیچ حرفی کار خود را شروع می کنند؟ اگر اینطور است در بهترین حالت همکارانتان به شما بی توجهی خواهند کرد و در بدترین حالت حتی از روبرو شدن با شما اجتناب می کنند. سعی کنید همیشه هنگام رسیدن به محل کار و برخورد با همکارانتان، لبخند بر لبانتان داشته باشید. این کار کوچک  می تواند به سرعت روابط سرد محیط کار را بهبود بخشد.
کوتاه حرف زدن را یاد بگیرید‫.‬
یکی از روانشناسان دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا می گوید: از همکارانتان در مورد علاقه مندی و سرگرمی هایی که دوست دارند، سوال کنید، مانند آهنگ، فیلم، کتاب و غیره. نشان دادن علاقه واقعی به دانستن در مورد آنها، باعث می شود کنار شما احساس راحتی کنند. وقتی با علاقه هایشان آشنا شدید حتی با مطلبی در روزنامه یا مجله که در مورد آن علاقه است مکالمه را شروع کنید. برای مثال اگر مقاله یا آهنگ جدیدی در رابطه با خواننده مورد علاقه همکارتان دیده یا شنیدید، به او بگویید و در موردش گفتگو کنید.
به تیم ورزشی دفتر کار بپیوندید‫.‬
اکثر دفترهای کار این تیم ورزشی را دارند. به آن ملحق شوید و با یکدیگر تمرین کنید. با این کار، چون خارج از محل کار هستید، بیشتر و بهتر با همکاران خود آشنا خواهید شد.
مزاح های معمولی را بپذیرید‫.‬
بیشتر همکارها برای اینکه بیشتر شما را بشناسند ممکن است برای شما جوکی بگویند یا با شما شوخی های معمولی کنند. بنابراین اگر کفش شما را مسخره کردند یا مورد مشابهی انجام دادند زود عصبانی نشوید، اما به آنها بفهمانید که شما شوخی های مناسب را دوست دارید. هرچند بعضی از شوخی ها مانند شوخی های قومیتی ممکن است برای بسیاری افراد شخصی و جدی باشند که در این صورت کار کردن در چنین محیطی مشکل خواهد بود. ممکن است مجبور شوید در این موارد با مدیر خود صحبت کنید.
نظر همکارانتان را جویا شوید‫.‬
همه علاقمند هستند نظرشان پرسیده شود، پس در مواقع مناسب، نظر همکارانتان را هم جویا شوید. مثلا بپرسید به نظرتان این گزارش را چگونه ارائه کنم؟ یا اینکه به نظر شما چگونه این موقعیتی که برای این مشتری پیش آمده است را پیگیری کنم؟ سپس از همکارتان برای نظرش تشکر کنید. هر چند که نظرش کمکی به شما نکند.
از غیبت و شایعات دوری کنید‫.‬
آیا دوست دارید کسی پشت سر شما بد بگوید؟ قاعدتاً خیر! پس در مورد دیگران نیز همینگونه باشید. مثلا اگر یکی از همکاران درباره رابطه عاشقانه دیگری و یا اخراج شدن یکی از پرسنل شروع به صحبت کرد، می توانید برای منحرف کردن بحث در جواب بگویید «واقعاً؟»؛ و سپس به سرعت موضوع را عوض کنید. اگر جوابی ندهید همکار محترم به صحبت کردن (غیبت) ادامه خواهد داد و شما چاره ای ندارید جز اینکه محترمانه و تمامی حرف هایش را گوش کنید!
نکته: در هنگام برخورد با روابط کاری دشوار، فرض کنید فرزندتان شاهد ماجراست. این تصور به شما کمک می کند که همیشه خونسردی خود را حفظ کنید. با این تصور که فرزندتان همیشه شاهد اعمال شماست و از این اعمال درس خواهد گرفت، شما نیز روابط کاری بهتری را خواهید داشت.
از شکایت کردن پرهیز کنید‫.‬
اغلب شکایت کردن در مورد نحوه کارکرد همکاران (شخصی یا در رابطه با کار) به این معنی است که فقط کارهای بقیه را زیر نظر گرفته اید و به کار خود اهمیت چندانی نداده اید.
خوب بودن خود را گسترش دهید‫.‬
خوب بودن خود را هفته ای یک بار به بقیه نشان دهید. مثلا می توانید یک هفته بدون هیچ دلیلی برای همه دونات بیاورید. دیدن صورت همکارتان که با این کار خندان خواهد شد می تواند دیدنی و تاثیرگذار باشد.
تماس و ایمیل های کاری را به موقع پاسخ دهید‫.‬
برای پیدا کردن دوستان خوب در میان همکاران می توانید با پیروی از دستورات دفتر شروع کنید. چیزی بدتر از ایمیل ها و تماس های کاری بی جواب همکارانتان که سرشان شلوغ است، وجود ندارد. سکوت شما نه تنها کار آنها را سخت تر می کند بلکه احساسی ناخوشایند را در آنها به وجود می آورد و به تدریج از میزان اهمیت شما در گروه همکاران کاسته می شود.
به کسی اعتبار دهید که ارزش آن را داشته باشد‫.‬
بعضی از همکاران در مواقعی که بهشان احتیاج دارید پشت شما را خالی می کنند و ناپدید می شوند. احتیاجی نیست که وقت و انرژی خود را برای این افراد هدر دهید. این طرز فکر را بین آنها گسترش دهید که با کمک و همکاری با یکدیگر به موفقیت خواهید رسید. اگر کسی به شما بها می دهد طوری رفتار کنید که بقیه نیز از این کار مطلع شوند و بر روی آن ها نیز تاثیر بگذارد.
یک پیشنهاد برای مدیرها: همیشه به اندازه ای کار کنید که از کارمند خود توقع دارید با شما یا برای شما کار کند. این موضوع را روشن کنید که نمی خواهید کارمند شما، بیشتر از آن چیزی که در توانش است کار کند.
همیشه سروقت در محل کار حاضر شوید‫.‬
با این کار به وقت دیگران احترام گذاشته اید.
ایده های خوب خود را بیان کنید‫.‬
شاید فکر کنید ایده هایتان زیاد خوب نباشند؛ اما شاید دیگران بتوانند مواردی را به ایده ی شما اضافه کنند که بتوان از آنها استفاده کرد.
در زمان مناسب و خارج از محیط کار، در مورد مسائل شخصی نیز صحبت کنید‫.‬
این کار به همکاران شما می فهماند که در وهله اول شما انسان هستید؛ نه فقط یک کارمند یا کارفرما.
چیزی که نمی دانید را قبول کنید و خود را برتر و پُر کار تر از دیگران نبینید‫.‬
جالب است که بدانید بعضی از کارمندان فکر می کنند همیشه سخت تر از دیگران در حال کار کردن هستند و رئیس در این مورد چیزی نمی داند. مواظب باشید دچار این تفکر مسموم نشوید حتی اگر زیاد با آن مواجه هستید. این یک تفکر منفی است که کار کردن را سخت خواهد کرد. به جای آن به خود بقبولانید که همگی به سختی کار می کنند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند حتی اگر نمی دانید که کار اصلی شان چیست. باید به کاری که انجام می دهید و سازمانی که برای آن کار می کنید اعتقاد داشته باشید. اگر اینطور نیست احتمالا وقت آن رسیده که آنجا را ترک کنید.

برگرفته از: Reader’s Digest
منبع: بهبود روابط در محیط کار

صدای اذان در کره زمین در تمام شبانه روز قطع نمی‌شود


عبد الحمید الفاضل’ پژوهشگر اماراتی گفت که صدای اذان در کره زمین در تمام شبانه روز قطع نمی‌شود ودر هر منطقه‌ای به پایان برسد بلافاصله در جای دیگری آغاز می‌شود.
وی توضیح داد که گفتن اذان ۴ دقیقه زمان لازم دارد وزمین‌داری ۳۶۰ خط فرضی از قطب شمال به قطب جنوب است که معادل ۳۶۰ درجه می‌باشد. هنگامی که مثلا ظهر شرعی در خط یک شروع می‌شود ۴ دقیقه طول می‌کشد تا ظهر شرعی در خط دو شروع شود و این مدت معادل زمانی است که در خط یک اذان گفته می‌شود.
به این ترتیب ۳۶۰ ضربدر ۴ می‌شود ۱۴۴۰ که معادل ۲۴ ساعت است.
کشف علمی دیگری که با بررسی طول وعرض جغرافیایی زمین صورت گرفت نیز ثابت کرد که شهر مکه مکرمه مرکز زمین است.
این کشف پس از سال‌ها تحقیقات علمی و با کمک جدولهای پیچیده ریاضی توسط کامپیوتر صورت گرفت.
حسین کمال الدین’ دانشمند مصری که این موضوع را کشف کرده است گفت که وی هنگامی که قصد داشت با کمک عملیات پیچیده ریاضی در کامپیوتر راهی برای تشخیص قبله در هر نقطه از جهان بیابد به طور تصادفی دریافت که می‌تواند دایره‌ای با مرکزیت مکه که محیط آن را قاره‌ها تشکیل می‌دهند کشف کند ودریابد که مکه مرکز زمین است.

۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

قسمت اول: در گوشی با همسران +18

 
10 باور کاملا اشتباه درمورد روابط زناشویی
یادتان باشد، درمورد طریقه ابراز احساس همسرتان سخت‌گیر و خشک نباشید. هیچ راه خاصی برای ابراز عشق و علاقه وجود ندارد. این واقعیت که همسرتان به طریقی متفاوت احساسات خود را ابراز می‌کند، باعث نمی‌شود که این احساسات اصالت و ارزش کمتری داشته باشد.

فکر می‌کنید رابطه‌‌تان شکست خورده است چون شما و همسرتان قوانین یا استانداردهای خاصی را دنبال نمی‌کنید؟ در این مقاله به 10 تصور متداول غلط و خطرناک برای روابط اشاره می‌کنیم.

اشتباه 1: یک رابطه عالی نیازمند تفاهم فکری است.

• شما هیچوقت نمی‌توانید به همه چیز از دید همسرتان نگاه کنید زیرا دو فرد کاملاً متفاوت هستید. شما از نظر ژنتیکی، فیزیولوژیکی، روانی و تاریخی متفاوت هستید.



 • شما نمی‌توانید با شبیه شدن به طرزفکر همسرتان، مشکلات رابطه‌تان را حل کنید. زنان و مردان ذهن متفاوتی دارند. سعی در تغییر طرزفکرتان کاری غیرطبیعی و حتی خطرناک است.

• باید تشخیص دهید که یک رابطه وقتی با کسی باشید که زندگی‌تان را غنی‌تر کرده است، لذت‌بخش‌تر خواهد بود. باید تفاوت‌هایتان را تحسین کنید.

اشتباه 2: یک رابطه عالی نیازمند عشقی عالی است.

۱۳۹۱ مرداد ۸, یکشنبه

چرا آبادانی‌ها به "لاف زنی‌" معروفند؟!



شهر آبادان در زمان پادشاهان پهلوی بویژه محمد رضا شاه به یکی‌ از شهرهای مدرن خاورمیانه تبدیل شده بود و یكسری امکانات داشت كه در هيچ جای دیگر ايران و حتا خاورميانه وجود نداشت. از اين روی مردم آبادان وقتی برای بقیه مردم در شهرهای ديگر ایران، امكانات شهرشان را بازگو و تعریف می‌کردند، آنها باور نمی‌کردند و فکر می‌کردند که "دروغ می‌گويند و لاف میزنند"! 

در آن زمان فرودگاه بین المللی آبادان به اکثر نقاط جهان پرواز داشت و حتا شهروندان در هر ساعتی‌ می‌توانستند هواپیمای خصوصی به هر نقطه از کشور اجاره‌ کنند.

سینما تاج بزرگترین سینمای ایران و سومین در خاورمیانه بود که هماهنگ با سینماهای پاریس فیلم روز دنیا را اکران میکرد و در درازای هفته به صورت برنامه ریزی شده فیلمهایی به چند زبان زنده دنیا اکران میشد. همچنین، آبادان شهری بود طرح خودروهای مسافربر به صورت رایگان جهت رفاه مردمش در برخی‌ نقاط را داشت!

باری از همه مهمتر پالايشگاه آبادان نخستین پالایشگان نفت خاورميانه و بزرگترین در جهان بود!

حالا در می یابید که لاف و دروغی در کار نبوده و شوربختانه تا بامروز "برخی" از هم میهنان ما که تهمت لافزنی به آبادانی های میهنپرست، خونگرم، مهربان و میهمان نوازمان میزنند، "توهم زده و نادان" هستند، که با رنجاندنشان، آب در آسیاب دشمنان میریزند!

باری، بجای نامهربانیها، بدگوئیها و بدبینیها بهم، نسبت به یکدیگر عشق بورزیم، و "بفهمیم" که بهترین و "تنها" دوست و پشتیبان "ایران و ایرانی"، خود "ایرانیست"! 

روزه تون رو با چی باز میکنین ؟!

یه جایی، یه سوال مطرح شده که:
روزه تون رو با چی باز میکنین ؟!

جوابهای دریافتی از هموطنای عزیزمـــون به شرح زیر بود:

با رمز یا زهرا
اصلا نميبنديمش كه بخوايم بازش كنيم
باز نمیشه، سِفت بستمش
با مرغ!! دل همتونم بسوزه!!
یه راهنمایی میکنین؟
با خوردن صبحانه همراه با فحش به هر چی آخونده
با دعای ربنای شجریان
با بیسکویت گرجی
با روزه باز کن
با کلید
با تریاک
با شامپو گلرنگ
با انبردست
با یک لیوان آبجو تگری
با سیگار
با دروغ
با صبحانه
با افطار
با آچار فرانسه

همچین ملت خجسته ای داریم ما!

به هنگام روزه برای بدن ما چه اتفاقی می افتد؟


ما با روزه و فواید آن آشنا هستیم، اما به راستی هنگامی که از خوردن و نوشیدن پرهیز می کنیم چه اتفاقی برای بدن ما می افتد؟ جواب این سوال یک جمله ی ساده است: بدن ما درگیر و مشغول می گردد!



دفع مسمویت
پرهیز از خوردن و نوشیدن باعث می شود که بدن به حالت استراحت رفته و انرژی ای که معمولا صرف هضم غذا می کرده، اکنون برای پاکسازی، از بین بردن سموم، درمان زخم های کهنه و ساختن سلولهای جدید صرف کند. در این حالت، بدن برای رساندن مواد لازم به سلولها مجبور به استفاده از انرژی ذخیره شده در گلیکوژن می گردد.
از آن جهت که بیشتر چربی ذخیره شده، شکسته شده است، بدن از مواد شیمیایی و سمومی که به واسطه مصرف مواد غذایی جذب بدن شده اند، پاک می شود. بدین صورت سم زدایی طبیعی در روده بزرگ، کلیه ها، ریه، غدد لنفاوی و پوست رخ می دهد.
گوارش
هنگامی که در طول روز انرژی ثابتی دریافت نمی کنیم، بدن از انرژی ذخیره شده گلیکوژن در کبد استفاده می کند. استفاده از گلیکوژن کبد باعث می شود سطح قند خون پایین آمده و احساس ضعف، بی حالی و رخوت بر انسان چیره شود. اما  در همین حال دستگاه گوارش مشغول پاکسازی خود است و هضم  بهتر و جذب مواد مغذی نتیجه آن خواهد بود. پوشش داخلی معده و روده ها نیز برای ترمیم غدد و ماهیچه ها و پاک سازی مواد زائد کار می کنند.
کلیه های روزه داران در روزهای اول، نمک و آب بیشتری از دست می دهند  که باعث افزایش ادرار و پایین آمدن فشار خون می شود. همچنین افزایش ترشح هورمون های ضد پیری و کاهش دمای بدن بدلیل کاهش سرعت سوخت و ساز، از دیگر فرآیندهای ایجاد شده در هنگام روزه گرفتن است.
عوارض جانبی
علاوه بر فواید و فرآیندهای مفید ایجاد شده در بدن، عواملی مانند بوی بد دهان و بدن، بروز مشکل در تنفس، سردرد، بی رمقی و کند شدن بدن را می توان از عوارض جانبی روزه برشمرد.
هفته اول رمضان می تواند بسیار دشوار باشد، اما روند روزه گیری از هفته دوم آسانتر شده و پاکسازی کامل بدن از مواد مضر و ناخواسته صورت می پذیرد. حال با دانستن تاثیرات مثبت و عوارض جانبی روزه، می توانید بدن خود را برای پاکسازی و کارایی بهتر یاری دهید.

برگرفته از: سالم زی و Yahoo!

۱۳۹۱ مرداد ۵, پنجشنبه

گلف و حمله تمساح! +18


مردی که با دوستش در کنار ساحل یک دریاچه مشغول بازی گلف بود مورد حمله یک تمساح واقع شد.
حادثه زمانی اتفاق افتاد که توپ گلف این مرد داخل آب دریاچه افتاد. او برای درآوردن توپ گلف وارد دریاچه شده بود که تمساحی گرسنه به او حمله کرد و دست این مرد را پس از قطع کردن از بازو بلعید.



وقتی آتش نشانان به داد این مرد رسیدند او زخمی بود و یک دست نداشت. آتش نشانان با شکار تمساح موفق شدند دست قطع شده این مرد را از شکم تمساح خارج کرده و برای پیوند آن به مرد زخمی آن را همراه با پیکر نیمه جانش به بیمارستان بفرستند.


تمساح نیز برای درمان بریدگی شکمش به دامپزشکی مرکزی باغ وحش فرستاده شد تا دوره بهبودی را طی کند و دوباره به محیط زیستش بازگردانده شود.
و چيزي كه در اين اتفاق واقعا منو تحت تاثير قرار داده دست كنده شده ي اين مرد بيچاره نيست... بلكه نهايت ارزش جان آدمي و تلاش براي پيوند دستي كه قطع شده و در شكم تمساحي شناور در آب است مي باشد و زيباتر از آن نكشتن يك حيوان براي نجات جان يك انسان كه در پايان به فكر درمان آن نيز بوده اند!!!





عکس: سرقت از کارمند بانک در تهران!

این دزد سابقه دار است و همین کار را در چند بانک دیگر انجام داده. او در برابر هشت دوربین مداربسته جسارت این کار را به خود داده و تنها در چند ثانیه سرقتش را به سرانجام رسانده است. بنابراین برابر این شیوه تازه سرقت مراقب باشید.












ايرانيان و فرهنگ مصرف‎!

ايرانيان و فرهنگ مصرف‎

۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

این صدا و سیمای خوش غیرت و سيل فومن و مردم درمانده و فلکزده!



سيل فومن و مردم درمانده و فلکزده
بارش سیل ‌آسای باران باعث شد تا خسارتهای فراوانی به سرمایه های بی بدیل طبیعی، مزارع کشاورزی، تاسیسات، ابنیه های فنی و راههای شهرستان فومن وارد شود.
یکی از بی پناه ترین ملت های جهانیم
این صدا و سیمای … یک تصویر از این بدبختی مردم را نشان نداد . درست زمانی که داشت تظاهرات مردم اروپا را برای افزایش قیمت بنزین روزی هفت صد بار پخش می کرد. انگار که این جا لیتری چهار ریال سال 1354 است. اگر سونامی ژاپن در این خراب شده بیاید برمی گردیم به زمان آشور و بابل و قبل از مهاجرت ایرانی ها از بین النهرین به ایران!





































این آخری، یه دنیا حرف توشه!