۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

قرآن، فرشته ها و نسبیت انیشتین!






آیه (سوره معارج آیه ۴):
تَعْرُجُ الْمَلَئکةُ وَ الرُّوحُ إِلَیْهِ فى یَوْمٍ کانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِینَ أَلْف سنَةٍ

ترجمه:

فرشتگان و روح (فرشته مخصوص ) به سوى او عروج مى کنند در آن روزى که مقدارش پنجاه هزار سال است



ظاهراً چیز خاصی ندارد! به جز یکم نسبیت!

گفته شده وقتی فرشته های حرکت میکنند برای آنها یک روز زمان میبرد ولی برای انسانها پنجاه هزار سال طول میکشد!


یعنی قرآن
۱۴۰۰ سال پیش با یک پیامبر که از نظز آکادمیکی بیسواد بوده، گفته زمان نسبی است و بستگی به دید طرف دارد، فرشته یک روز احساس میکند و انسان پنجاه هزار سال!
واقعاً همچین جمله ای در نگاه علم گذشته قابل درک نبود و یک ماورا طبیعه در نظر گرفته میشد.


حالا ببینیم میتوان از ۵۰۰۰۰ چیزی به دست آورد؟

طبق نظریه نسبیت وقتی چیزی سرعت بگیرد زمان برای او به نسبت ما کند احساس میشود و در دید ما خیلی طول میکشد….

زمان برای فرشته های در حال حرکت یک روز است و برای ما
۵۰۰۰۰ سال، خوب نظرتون چیه که برعکس عمل کنیم و سرعت یک فرشته قرآن را در حرکت به دست آوریم؟
 

همه میدانیم که فرمول اصلی انبساط زمان بر حسب سرعت این است:

alt
که با یک این ور و آن ور کردن سرعت بر اساس انبساط میشود:


alt


سال های قمری حدود ۳۴۵ روز دارند یعنی میزان اختلاف زمان ما با یک فرشته در حال حرکت ۵۰۰۰۰*۳۴۵ است.

پس جایگزین میکنیم:



alt


یعنی یک مقدار ناچیز کمتر از سرعت نور که آنهم به قول یکی از سایتها حتماً به دلیل آن است که فرشته یک وجودی دارد و جرمش صفر نیست!

البته تصادفها تمام نشده و یک شانس دیگر هم وجود دارد …. طبق قرآن، آفریدگان عاقل سه دسته اند: انسان که از خاک است و جن که از آتش است و فرشته که از نور است!

که به نظرم میتواند یک توجیح علمی (و غیر ماورائی) برای این سرعت بالا باشد.


ده جنگل باشكوه جهان


ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌

منظره منطقه كوهستاني جنگل هاي شوارتزوالد ( جنگل سياه ). در گذشته اي نه چندان دور درختان اين جنگل به اندازه اي انبوه بودند كه نور خورشيد از ميان درختان قادر به عبور نبوده و نام جنگل سياه برگرفته از همين مساله بود.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌

منظره زيبايي از جنگل آنليه در منطقه والوني كشور بلژيك كه هر سال در جريان جشن كريسمس يا نوئل بزرگترين كاج اين جنگل را بريده و در ميدان اصلي شهر بروكسل نصب مي‌كنند.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌

تصوير منطقه‌اي در 20 كيلومتري شهر مورونداوا در جزيره ماداگاسكار كه به دليل اين درختان عظيم بائوباب كه به طرز منظمي قرار گرفته‌اند به مسير بائوباب‌ها مشهور است.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌

منظره بديعي از جنگل‌هاي پارك ملي بانف در كانادا كه به اندازه‌اي انبوه هستند كه نور خورشيد به زمين آن نمي‌تابد.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌

تصويري از جنگل هاي باراني پارك استادوال دا سرا در كشور برزيل كه بيش از 17 هزار هكتار مساحت دارد.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌

منظره جنگل‌هاي انبوه پارك ملي يوزيميت كه در دره‌اي وسيع در ميان صخره‌هاي منطقه سيئرا نوادا در امريكا قرار دارد.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌

منظره جنگل باراني آمازون در كشور اكوادور كه در عين حال به نام اورينته نيز ناميده مي‌شود و يبش از نيمي از خاك اكوادور را مي‌پوشاند.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌

تصويري از جنگل هاي باراني و اوليه در كشور ميانمار (برمه) كه يكي از وسيع‌ترين جنگل‌هاي اوليه جهان بوده و در آن مي‌توان بيش از هفت هزار گونه نباتي را مشاهده كرد.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌

تصوير جنگل‌هاي وسيع درخت سدر در كشور لبنان در ارتفاع 2 هزار متري. جنگل‌هاي درخت سدر كه نماد لبنان است امروز فقط 1700 هكتار از خاك اين كشور را مي‌پوشاند. سن برخي از اين درختان بيش از 1500 سال است.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌
منظره‌اي از جنگل انبوه سامانا در جمهوري دومينيكن كه بخش عمده‌اي از آن را درختان نارگيل و پالم تشكيل مي‌دهد.

هشدار نسبت به شیوع آنتی ویروسهای تقلبی در اینترنت!


یک شرکت امنیت انفورماتیکی اعلام کرد که نرم افزارهای تقلبی آنتی ویروس قابل بارگذاری از اینترنت شیوع یافته اند که به جای ایمن کردن رایانه آن را در مقابل حملات انفورماتیکی نفوذپذیرتر می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت سیمانتک در تازه ترین گزارش خود در خصوص جرایم انفورماتیکی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت که دهها میلیون کاربر آمریکایی با بارگذاری این نرم افزارها رایانه خود را به وسیله ای برای سوء استفاده جنایتکاران انفورماتیکی تبدیل کرده اند.

این جنایتکاران با ساخت این آنتی ویروسهای تقلبی و عرضه آنها به صورت رایگان در اینترنت بیش از همیشه کاربران را نسبت به حملات و سرقتهای خود نفوذپذیر کرده اند.

در این خصوص وینسنت ویفر، معاون رئیس امنیت سیمانتک اظهار داشت: "با بارگذاری این نرم افزارهای تقلبی امنیتی، سارقان می توانند اطلاعاتی درباره کارت اعتباری و هر اطلاعات شخصی را که در رایانه خود دارید به دست آورند و دستگاه شما را کنترل کنند."

براساس گزارش رویترز، سیمانتک 250 گونه مختلف نرم افزارهای تقلبی امنیتی را شناسایی کرده است که تحت عناوینی چون "آنتی ویروس 2010" و "اسپای ور گارد 2008" عرضه می شوند و به نظر می رسند که رایانه را ایمن می کنند اما در حقیقت آن را نسبت به این حملات نفوذپذیرتر می کنند.

همچنین سیمانتک اعلام کرد که در مدت یکسال حدود 43 میلیون تلاش بارگذاری این نرم افزارها به ثبت رسیده است اما مشخص نیست که تمام این تلاشها منجر به بارگذاری موفق این نرم افزارها شده

32 سیاره جدید خارج از منظومه خورشیدی کشف شد

اخترشناسان اروپایی با کشف 32 سیاره جدید خارج از منظومه خورشیدی، تعداد سیاره های کشف شده در خارج از منظومه خورشیدی را تا 400 سیاره افزایش دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کشف شاهدی دیگر برای تایید این نظریه که جهان هستی دارای مناطق ناشناخته فراوانی است که امکان شکل گیری حیات بر روی آنها وجود دارد، است.

دانشمندان با استفاده از تلسکوپ رصد خانه جنوبی اروپا موفق به کشف سیاره ای با ابعادی مشابه ابعاد زمین و دارای کوچکترین نشانه از حیات نشدند و تنها با کشف 32 سیاره جدید توانستند تعداد سیاره های کشف شده در خارج از منظومه خورشیدی را تا 400 سیاره افزایش دهند.

6 مورد از میان سیاره های کشف شده چندین بار از زمین بزرگتر هستند و بر همین اساس تعداد جمعیت سیاره های ابر زمینی را 30 درصد افزایش داده اند همچنین دو سیاره از میان این سیاره ها پنج بار از زمین کوچکتر بوده و یکی از آنها پنج برابر سیاره مشتری است.

اخترشناسان دانشگاه ژنو معتقدند این کشف می تواند از این نظریه که شکل گیری سیاره ها را پدیده ای بسیار عادی و رایج می داند حمایت کند.

بر اساس گزارش بی بی سی، این دانشمندان اعلام کردند با توجه به حضور این سیاره ها در نزدیکی منظومه خورشیدی می توان با قطعیت بیان کرد که سیاره های شبه زمینی را می توان در هرجایی یافت. به گفته آنها "طبیعت فضایی خالی و پوچ نیست، اگر در آن فضا هست تا سیاره ای در آن وجود داشته باشد، پس سیاره ای در آن وجود خواهد داشت."

۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

ده نفر از عجیب ترین آدمهای دنیا (یک ایرانی هم بین اینها هست)

عصرایران - ده نفر از عجیب ترین های دنیا (یک ایرانی هم بین اینها هست)

1- یک تایوانی 64 ساله که بیش از سی سال است که نخوابیده است،این مرد بعد از یک تب در سال 1973 دیگر نتوانسته بخوابد. ظاهرا این بیخوابی طولانی تاثیری هم بر سلامتی اش نداشته است.او در یک مزرعه زندگی می کند و از خوک و مرغ نگهداری می کند و این کار تمام وقت او را می گیرد.

2-یک مرد هندی که برادر دوقلو اش را حامله بود. یکی از عجیب ترین موارد پزشکی که یک از دو جنین در داخل رحم دیگری مدفون شده است.او همیشه فکر می کرد که توموری در داخل شکم خود دارد تا اینکه این تومور زیادی بزرگ شد و پزشک ها پس از عمل اعضای انسان را از داخل شکم او بیرون آوردند.نکته جالب این است که وقتی یک دوقلو در بدن دیگری اسیر می شود می تواند به زندگی خود مثل یک انگل ادامه دهد تا زمانی که شروع به صدمه زدن به میزبان خود می کند.

3-یک سرباز ژاپنی که حتی پس از پایان جنگ جهانی دوم از ترس آمریکایی ها ۲۸ سال در خفا زندگی می کرد.او از سال 1944 تا 1972 در یک غار جنگلی زیر زمینی با دو نفر از ساکنان آنجا زندگی می کرد ، حتی پس از آنکه اعلامیه های پایان جنگ را دیده بود.

4-مهران کریمی ناصری (یک پناه جوی ایرانی) که از سال ۱۹۸۸ در فردوگاه دو گل پاریس زندگی می‌کند و از آن بیرون نیامده است.او بعد از اینکه در کشور خود به زندان افتاد به کشورهای مختلفی تقاضای پناهندگی داد که ناموفق بود. ظاهرا فیلم ترمینال که در سال ۲۰۰۴ ساخته شده بود و تام هنکس در آن بازی می کرد با الهام از مهران کریمی ناصری بوده است.با وسیله ها و کیف ها او همیشه شبیه یک مسافر است و کسی به او توجه نمی کند.

5-یک سیاستمدار ژاپنی که فکر می‌کند خدا و مسیح است و تصمیم دارد دنیا را با رسیدن به مدارج سیاسی تغییر دهد. او قایل به یکی بودن دین و سیاست است و می‌خواهد قوانین سازمان ملل را تغییر بدهد و … او در انتخابات زیادی شرکت کرده ولی موفق نشده است.

6-بیهاری هندی که یک کشاورز است در سال ۱۹۷۶ تا 1994 رسما مرده اعلام شده بود و او ۱۸ سال با دولت و بوروکراسی هند جنگید تا ثابت کند که زنده است. ظاهرا عمویش با رشوه او را رسما و دولتی کشتانده بوده است تا زمینش را تصاحب کند.او زمانی متوجه شد که می خواست از بانک وام بگیرد. بعدا معلوم شد که حداقل صد نفر دیگر هم سرنوشت او را دارند

.این انجمن الان 20،000 عضو دارد که تا سال 2004 آنها موفق شدند که 4 نفر از اعضا را زنده اعلام کنند.

7-دیوید ایکه که یک بازیکن حرفه ای سابق فوتبال بریتانیایی است، معتقد است جهان را کسانی اداره می‌‌کنند که از نسل خزندگانند. به نظر او این افراد تمایلات کودک آزاری و شیطانگرایانه دارند. او الیزابت دوم و جرج بوش را از نسل خزندگان قدیم می‌داند و در کتاب‌هایش (۱۵ کتاب) سعی می‌کند این افراد را معرفی و جهان را از دست آنها نجات دهد.او پس از یک سخنرانی 5 ساعته برای دانش آموزان مورد تشویق دانشگاه تورنتو در سال 1999 قرار گرفت.

8-الن بادن آمریکایی که از سال ۱۹۹۰ خود را به به پاپی انتخاب کرده است. او و طرفدارنش انتخابات واتیکان را به رسمیت نمی شناسند. الن را ۶ نفر از جمله والدینش با پاپی برگزیدند. او همچنان به کارش ادامه می‌دهد.

9-ناکاماتسو مخترع ژاپنی که بیش از ۳۰۰۰ اختراع داشته (از جمله فلاپی دیسک) و رکورد جهانی را برای تعداد اختراعاتش دارد. او در ۳۴ سال گذشته از تمام غذاهایی که خورده عکس گرفته و آن را تجزیه تحلیل کرده. هدفش این است که ۱۴۰ سال زندگی کند.

10-میشل لوتیتوی فرانسوی همه چیز می خورد از تلویزیون گرفته تا دوچرخه از آهن گرفته تا شیشه و پلاستیک و … البته اگر آن شی کمی برزگ باشد خوردنش نیز طول می کشد. مثلا دو سال طول کشید از1978 تا 1980 که او توانست یک هواپیما را بخورد. ظاهرا او یک معده و روده ای با دو برابر ضخامت قابل انتظار دارد و اسید گوارشی او دارای قدرت غیر معمولی است که به او امکان خوردن فلزات را می دهد

تصاویری از دفاتر اصلیwitter و Facebook

تصاویری از دفاتر اصلی کمپانی Twitter.com

۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

عکس میکروسکوپی از لحظه باروری تخمک بوسیله اسپرم (برنده بهترین عکسهای پزشکی 2009)

این عکس لحظه لقاح انسانی از یک روند باروری را نشان می‌ دهد.
تخمک که به رنگ قهوه‌ای نشان داده شده، بسیار بزرگ‌تر از اسپرم است و با سلول‌های متراکم محافظ که به رنگ زرد نشان داده شده‌اند، پوشانده شده است.
غشای احاطه کننده تخمک، منطقه جداری بلورین است.
سر اسپرم حامل آنزیم‌هایی است که این غشا را حل می‌‌کند و اجازه باوری می‌دهد. (منبع ترجمه خبر آنلاین)


زلزله شدید در انتظار 5 شهر دنیا/ تهران سومین شهر در معرض زلزله سهمگین


خبرگزاری مهر - گروه فناوریهای نوین: نشریه تایم با بررسی تاریخچه، موقعیت جغرافیایی و ساختار زمین شناسی شهرهای مختلف جهان پنج منطقه را که در آینده احتمال وقوع زلزله شدید در آن وجود دارد معرفی کرده که یکی از این مناطق تهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حوادث و فجایع طبیعی یکی از مخربترین پدیده هایی هستند که در بیشتر مواقع کنترل آنها از دامنه توانایی انسانها خارج بوده و منجر به ایجاد خسارات شدید جانی و مالی خواهند شد. زلزله در این میان به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن و کم بودن مدت زمانی که می توان قبل از آغاز آن اقدامات لازم را برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب انجام داد یکی از مخربترین این پدیده ها به شمار می رود.

غیر قابل پیش بینی بودن این پدیده حداقل تا چند ثانیه قبل از وقوع، معیاری است که کشورها باید مهندسی سازه های شهری و صنعتی خود را بر اساس آن پایه گذاری کنند تا از میزان خسارتهای ناشی از وقوع زمین لرزه تا حداکثر ممکن بکاهند. با این وجود بسیاری از کشورها توجه لازم را به این معیار نداشته و سالانه متحمل خسارتهای بیشمار مالی و جانی می شوند.

با وجود غیر قابل پیش بینی بودن زلزله، نشریه تایم بر اساس شرایط جغرافیایی و ساختار لایه های زمینی گزارشی را با عنوان " 5 زلزله بزرگ جهان در چه مناطقی رخ خواهند داد؟" منتشر کرده است و در آن به معرفی پنج کشور یا شهر که احتمال وقوع زمین لرزه شدید در آنها نسبت به سایر مناطق جهان بیشتر خواهد بود، پرداخته است.

زلزله همیشه بخشی از گذشته لس آنجلس را تشکیل داده است و شواهد موجود نشان می دهد زلزله بعدی در این شهر بسیار وحشتناک و خون آلود خواهد بود

1. لس آنجلس: زلزله همیشه بخشی از گذشته لس آنجلس را تشکیل داده است که در نتیجه قسمتی بزرگ از آینده این ایالات آمریکایی نیز خواهد بود. در سال 1994 زلزله ای به شدت 6.7 منطقه نورثریج این شهر را به شدت لرزانده و با ایجاد خسارتی وحشتناک به بزرگراه ها جان بیش از 70 نفر را گرفته و خسارتی بالغ بر 20 میلیون دلار را به بار آورد. اما این تعداد در برابر خسارتی که زلزله بعدی در لس آنجلس به جا خواهد گذاشت کاملا ناچیز است. رکوردهای زمین شناسی نشان می دهد هر 150 سال یک بار در این منطقه زلزله ای شدید رخ خواهد داد، در عین حال لس آنجلس در بخش انتهایی جنوبی گسل سن آندراس قرار گرفته است و آخرین زلزله بزرگ با شدت 7.9 در این منطقه در حدود 152 سال پیش یعنی در سال 1857 رخ داده است. پس از زلزله نورثریج در این شهر اقدامات ایمنی و ضد زلزله فراوانی صورت گرفته و تجهیزات اورژانسی در این شهر در حد بالایی بهبود پیدا کرده است تا این شهر آمریکایی در برابر هر نوع حادثه غیر قابل پیش بینی در آمادگی کامل باشد. با این حال شواهد موجود نشان می دهد زلزله بعدی در این شهر بسیار وحشتناک و خون آلود خواهد بود.

2. توکیو: جمعیت ژاپن 4.5 برابر جمعیت 36 میلیون نفری کالیفرنیا است و اکثر ژاپنی ها در شهرهای متراکم و پر جمعیت زندگی می کنند. همین موضوع می تواند ژاپنی ها را بیشتر در معرض خطر ناشی از زلزله های شدید قرار دهد که این خطر در شهر توکیو با جمعیتی برابر 13 میلیون نفر نسبت به دیگر شهرهای ژاپنی بیشتر است. در سال 1923 زلزله ای شدید این شهر را لرزانده و در حدود 150 هزار نفر در اثر آن جان خود را از دست دادند. با وجود اینکه پس از این زلزله ساختمانها در ژاپن در برابر زلزله مقاوم سازی شده و به مقاوم ترین ساختمانها در جهان تبدیل شدند، زلزله ای مشابه سال 1923 که به اعتقاد دانشمندان وقوع آن اجتناب ناپذیر است، می تواند در حدود 10 هزار انسان را به کام مرگ کشانده و در حدود یک تریلیون دلار خسارت مالی وارد کند.

3. تهران: تقریبا تمامی بخشهای ایران بر روی سطوح زلزله خیر قرار گرفته و این کشور از گذشته رنج زلزله های بسیار شدیدی را تحمل کرده است. زلزله 6.8 ریشتری بم که این شهر باستانی را با خاک یکسان کرده و جان بیش از 30 هزار انسان را گرفت از تازه ترین این وقایع است. پیش بینی می شود وقوع زلزله ای مشابه زلزله بم برای شهر تهران که بیش از 7 میلیون نفر در آن ساکن هستند فاجعه ای وحشتناک خواهد بود. ساختمانهای این شهر متفاوت از ساختمانهای مقاوم شهرهایی مانند توکیو و سان فرانسیسکو کاملا سست بوده و بسیاری از ساکنان خانه های بتنی غیر مقاوم در صورت وقوع زلزله ای شدید به کام مرگ خواهند رفت. زمانی وزارت بهداشت ایران اعلام کرده بود که در صورت وقوع زلزله ای 7 ریشتری بیش از 90 درصد از بیمارستانهای تهران نابود خواهند شد. این شهر به اندازه ای در خطر زلزله قرار دارد که گفتگوهای متعددی درباره تغییر دادن پایتخت صورت گرفته است.

4. شمال غرب اقیانوس آرام: ساکنان منطقه باران خیز کاسکادیا (منطقه ای در محدوده اورگان تا بریتیش کلمبیای جنوبی) شاید معتقد باشند که زلزله یکی از مشکلات همسایگان آنها در ایالت کالیفرنیا است اما این منطقه در واقع بر روی یکی از خطرناک ترین گسلهای جهان قرار گرفته و نکته قابل تامل این است که زلزله های بزرگ در این منطقه به ندرت رخ می دهند. جدیدترین زلزله ای که در تاریخ این منطقه ثبت شده است به سال 1700 تعلق دارد که زلزله ای بسیار قدرتمند که قدرت آن در مقیاس ریشتر برابر 9.2 خواهد بود این منطقه را لرزاند. رکوردهای زمین شناسی دوره وقوع زلزله های شدید در این منطقه را هر 500 سال ثبت کرده اند اما شهرهای شمال غرب اقیانوس آرام مانند سیاتل و ونکوور در برابر زلزله ای شدید از آمادگی بسیار کمتری نسبت به دیگر شهرهای آمریکایی برخوردارند و در صورت وقوع زلزله عظیم بعدی این شهرها به صورت قطع دچار مشکلات فراوانی خواهند شد.

5. اندونزی: منطقه حلقه آتش نیم دایره ای که از صفحات زمینی فعال و آتشفشانهای خروشان در کناره اقیانوس آرام برخوردار است منطقه ای است که از نیوزیلند تا شیلی را در بر می گیرد. این منطقه زلزله خیزترین بخش سیاره زمین است و بر همین اساس متحمل زلزله های شدید، انفجارهای آتشفشانی و تسونامی های متعدد شده است. به گزارش مهر، آخرین تسونامی که در این منطقه رخ داده است در اثر زلزله ای با شدت 9.3 در ساحل شمالی سوماترا، اندونزی رخ داده و در حدود 230 هزار کشته بر جا گذاشته است. اندونزی به صورت مداوم در معرض وقوع زلزله قرار دارد که آخرین آن در سپتامبر سال جاری با شدت 7.6 در حدود هزار کشته بر جا گذاشت. متاسفانه دانشمندان در انتظار وقوع زلزله هایی سهمگین تر در این منطقه از سیاره زمین هستند.

۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

زلزله ۲۵مهر تهران

همان طور که می دانید ایران برروی خط زلزله قرار دارد، بنابراین احتمال زیادی برای رخ داد زلزله برای کشورمان وجود دارد. موضوعی که در این روزها بسیار در تهران و سایر شهرها شنیده شده می شود، هر آن زلزله تهران رخ می دهد. زلزله ای که بنا به گفته مسئولین امر در حدود 1.5 میلیون کشته خواهد داد. این امار بسیار وحشتناک است، حتی بیشتر از خود زلزله!!!!

شنبه مورخ 25 مهرماه 1388 در ساعت 14:23:56 بنابر ساعت محلی و 17 اکتبر سال 2009 در ساعت 10:53:56 (UTC ) زلزله ای به بزرگی Mn=4، موقعیت رو مرکز 35.57 شمالی و 51.50 شرقی که بر اساس موقعیت مکانی در حدود 6 کیلومتری ری، 9 کیلومتری باقر شهر، 14 کیلومتری کهریزک و 16 کیلومتری تهران رخ داده است. بیشینه شتاب ثبت شده از این رویداد در ایستگاه غنی آباد حدود 45 سانتی متر بر مجذور ثانیه بوده است. همچنین لازم به توضیح است که عمق این زمین لرزه 12 کیلومتری سطح زمین بوده است. این فاصله جز فواصل کم محسوب می شود. ( فواصل تا 30 کیلومتری سطح زمین، را کم ژرفا گفته می شود. چنین زلزله هایی اثرات مخرب تری نسبت به زلزله های با عمق بیشتر دارند)

این مشروحی از اتفاقات که در این زمین لرزه افتاده است. سئوال اینجا مطرح می شود که ایا، این زمین لرزه می تواند پیش لرزه، زلزله مرگبار تهران باشد؟ این مسئله را نمی توان با اطمینان پاسخ داد، نه می توان گفت و نه می توان گفت اری. ولی از شواهد امر این طور بر می اید که این زلزله خود یک main shock بوده است زیرا در این روزها زلزله با قدرت کمتری هم رخ داده است و این زلزله اصلی است. اگر به لینک بروید می توانید مشاهده کنید که در 7 روز گذشته 51 زلزله در این مکان رخ داده است و تنها و تنها زلزله قابل اعتنا همین زلزله بوده است لینک

درطبق جدول دیگری می توان مشاهده کرد که زلزله با اینکه زلزله از 10:52:40 تا 10:55:15 بوده ولی در 54 در حدود 15 تا 20 ثانیه لرزش داشته و این خبر بسیار خوبی است زیرا در این محدوده زمانی انرژی را تلف کرده است.

با استناد به گزارش مرکز تحقیقات مسکن که گزارش اولیه و فوری برای این موضوع تهیه کرده اند این زمین لرزه ها بیشتر در اطراف گسل پارچین بوده و به احتمال زیاد این گسل می تواند مسبب زمین لرزه 4 ریشتری باشد.

منبع

۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

تهران لرزيد

1388/07/25

14:18:52

رخداد زمين‌لرزه‌اي لحظاتي پيش تهران را لرزاند.

خبر تکمیلی

مرکز ژئوفيزيک دانشگاه تهران دقايقي پيش اعلام کرد:‌زمين لرزه اي به بزرگي چهار ريشتر در امواج دروني زمين جنوب شرق تهران و حوالي شهرستان ري را لرزاند .

به گزارش روز شنبه گروه اجتماعي ايرنا، شبکه هاي لرزه نگاري وابسته به مرکز لرزه نگاري کشوري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران اين زمين لرزه را در ساعت 14 و 23 دقيقه و 56 ثانيه ثبت کرده است .
يک مقام سازمان مديريت بحران شهرداري تهران نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اعلام کرد که اين زمين لرزه تا کنون خسارتي در پي نداشته است اما تمامي گروههاي امداد و نجات در حالت آماده باش کامل بسر مي برند .

خبر تکمیلی

زمين‌لرزه‌اي به بزرگي 4 در مقياس امواج دروني زمين، ساعتي پيش حوالي شهرري در جنوب تهران را لرزاند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شبكه‌هاي لرزه‌نگاري وابسته به مركز لرزه‌نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران در ساعت 14 و 23 دقيقه و 56 ثانيه روز شنبه 25 مهرماه رخداد اين زلزله را ثبت كردند.

مختصات كانون اين زلزله، 57/35 درجه عرض شمالي و 50/51 درجه طول شرقي گزارش شده است.

دكتر زارع، معاون پژوهشي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمي ايسنا‌ گفت: براساس بررسي‌هاي اوليه كانون زمين‌لرزه كه دقايقي پيش تهران را براي چند لحظه لرزاند، جنوب شرق تهران تعيين شده و منشاء آن احتمالا گسل ايوانكي بوده است.

تاكنون گزارشي از خسارت‌هاي احتمالي زلزله امروز نداشته‌ايم

محمودي رييس ستاد حوادث غيرمترقبه استان تهران نيز به ايسنا گفت: تاكنون هيچ گزارشي از خسارت‌هاي احتمالي زلزله امروز تهران نداشته‌ايم.

وي با اشاره به وقوع زلزله در حوالي شهرستان «ري» و جنوب «پاكدشت»، افزود: تاكنون هيچ خسارتي ناشي از اين زلزله اعلام نشده است.

وي با بيان اين كه اين زلزله با بزرگي چهار ريشتر به وقوع پيوسته و چنانچه تاييد شود كه اين زلزله به عنوان پيش‌لرزه بوده است، پس لرزه‌هاي احتمالي آن خفيف و بدون خطر خواهند بود.

رييس ستاد حوادث غيرمترقبه استان تهران خاطر نشان كرد: در اطلاعيه‌هاي بعدي احتمال خطرناك بودن پس لرزه‌هاي احتمالي را اعلام خواهيم كرد.

تشكر مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني نيز به ايسنا گفت: هنوز هيچ شهروندي درخواست كمك از آتش نشاني نداشته است.

همچنين طبق اعلام كارشناس روابط عمومي اورژانس تهران، اين ارگان نيز هيچ تماسي جهت ارائه امدادرساني متعاقب زلزله رخ داده نداشته است.

سانی نیوز

طبق اخبار لحظه به لحظه سایت لرزه نگاری دانشگاه تهران , بعدازظهر امروز 88/7/25 زلزله 4 ریشتری تهران را لرزاند .


رديف زمان وقوع به
وقت محلي
عرض جغرافيايي طول جغرافيايي عمق بزرگي توضيحات تعداد ايستگاهها مأخذ دريافت فايل
۱ ۱۳۸۸-۰۷-۲۵ ۱۴:۲۳:۵۶.۴ ۳۵.۵۷ N ۵۱.۵۰ E ۱۲ ۴.۰ ري، تهران ۱۰ IGUT شكل موج




تاريخ وقوع زلزله:

شنبه، 25 مهر 1388 در 14:23:56
(وقت محلي - تهران)

2009-10-17 10:53:56
(UTC)

بزرگي زلزله:

۴.۰

نوع بزرگي:

Mn

موقعيت رومركز زلزله: ۳۵.۵۷ شمالي و ۵۱.۵۰ شرقي
عمق: ۱۲
عدم قطعيت مكاني: ۱.۷۴+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۱.۱۱+/- كيلومتر در جهت شرقي - غربي
منطقه:

استان تهران

فاصله‌ها:

6 كيلومتري ري، تهران
9 كيلومتري باقر شهر، تهران
14 كيلومتري كهريزك، تهران
16 كيلومتري تهران، تهران

منبع:

موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران

عكس ماهواره‌اي منطقه (توسط Google maps)



click to see larger image


گشایش فستیوال فیلم لندن با حضور ستارگان هالیوود

فستیوال فیلم لندن امسال پنجاه و سه ساله شد و شب گذشته با نمایش فیلم انیمیشن « آقا روباه زبل» ساخته وس اندرسن، سینماگر آمریکایی، و با حضور تعدادی از ستارگان سرشناس سینمای هالیوود و بریتانیا مثل جرج کلونی، مریل استریپ، بیل موری، و مایکل گمبن رسما گشایش یافت.

وس اندرسن این فیلم را بر اساس رمانی از رولد دال نویسنده سرشناس انگلیسی و خالق داستان های کودکان ساخته است. این فیلم داستان روباهی است که با خانواده اش در اطراف یک مزرعه زندگی می کند و به دلیل دزدین مرغ های مزرعه داران منطقه با آنها دائما در ستیز است. فیلم اثری تمثیلی در باره نبرد دیرینه انسان با حیوان و تضاد بین تمدن مدرن و حیات وحش است که به شیوه انیمیشن های کلاسیک و با تکنیک قدیمی استاپ-موشن ساخته شده و از نظر بصری و صوتی اثر فوق العاده ای است.

وس اندرسن تمام ذوق هنری و زیبایی شناسی تصویری اش را در این فیلم به کار گرفته و دقت زیادی در قاب بندی و استفاده از نور و رنگ نشان داده. به علاوه استفاده از صدای بازیگران توانایی چون جرج کلونی، مریل استریپ و بیل موری که به جای شخصیت های اصلی فیلم حرف می زنند، بعدی انسانی به این شخصیت ها بخشیده و باورپذیری آنها را افزایش داده است. در مجموع، آقا روباه زبل، انیمیشنی دیدنی و فوق العاده جذاب برای بچه ها و اثری سرگرم کننده برای بزرگسالان است که آنها را به یاد قصه های شیرین دوران کودکی می اندازد.

ستاره لندن

فستیوال فیلم لندن یکی از قدیمی ترین فستیوال های سینمایی غیر رقابتی دنیاست و مهم ترین رویداد سینمایی سال بریتانیا محسوب می شود. برخلاف فستیوال های سینمایی بزرگ دیگر که منحصرا برای رسانه های گروهی و دست اندرکاران صنعت سینما برگزار می شوند، مخاطب اصلی فستیوال فیلم لندن، مردم عادی اند و مدیران این فستیوال بیشتر برای ارضای سلیقه تماشگران عامه برنامه ریزی می کند.

امسال چند تغییر عمده در برنامه ریزی فستیوال به چشم می خورد. تغییر اصلی و مهم، تعیین جایزه ای ویژه برای فستیوال است که ستاره لندن خوانده می شود و به شکل گویی سیاه رنگ است که ستاره ای شش پر از دل آن درآمده است. این جایزه قرار است به بهترین فیلم مستند و داستانی به نمایش درآمده در فستیوال اهدا شود.

تغییر مهم دیگر، برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم هاست که با حضور فیلمساز و عوامل دیگر بعد از نمایش برای رسانه ها و منتقدان برگزار می شود.

ویژگی دیگر فستیوال لندن به طورکلی این است که این فستیوال در زمانی بسیار مناسب برگزار می شود، از این نظر که ماه اکتبر ماهی است که مهم ترین فستیوال های فیلم از کن گرفته تا برلین، ونیز و ساندنس برگزار شده و اینک خانم ساندرا هبرون مدیر هنری فستیوال لندن این امکان را دارد که برگزیده های این فستیوال ها را برای نمایش در لندن فرا بخواند و ما امسال شاهد گلچینی از بهترین فیلم های فستیوال های دیگر از « روبان سفید» ساخته میشل هناکه که برنده نخل طلای کن امسال بود، گرفته تا شیر غم ساخته کلودیا یوسا فیلمساز پرویی (و برادرزاده ماریا وارگاس یوسا نویسنده بزرگ پرو) برنده خرس طلایی برلین و فیلم « لبنان» اثر تکان دهنده و قابل توجه سموئل مائوز فیلمساز اسرائیلی و برنده شیر طلایی فستیوال ونیز باشیم.

سینمای آمریکا

از سینمای آمریکا، علاوه بر فیلم «آقا روباه زبل»، آخرین ساخته های برادران کوئن (یک مرد جدی)، جیم جارموش (محدوده های کنترل)، استیون سودربرگ (خبرچین)، فردریک وایزمن (اپرا باله پاریس) و انگ لی (ووداستاک جذاب) به نمایش درمی آید.

ورنر هرتزوگ نیز با فیلم «ستوان بد» که بازسازی فیلم معروف دهه هشتادی ابل فرراست و در آن نیکلاس کیج به جای هاروی کیتل در نسخه اصلی بازی می کند، از فیلمسازان مطرح حاضر در این فستیوال است.

فیلم « جاده» به کارگردانی جان هیل کوت که بر اساس رمان آخرالزمانی کورمک مک کارتی نویسنده آمریکایی و خالق رمان «سرزمینی برای پیرمردها نیست» ساخته شده، فیلمی است که بسیاری از علاقمندان سینمای جدی و متفاوت، برای تماشای آن در فستیوال لندن بی تابی می کنند.

فردریک وایزمن مستندساز بزرگ آمریکایی و از پیشگامان جنبش سینمای بی واسطه (سینمای مستقیم)، نیز با فیلم مستند «رقص: اپرا-باله پاریس» که در باره یکی از بزرگ ترین کمپانی های رقص باله در جهان ساخته شده، در فستیوال شرکت کرده است. وایزمن که قرار بود برنامه مرور بر آثارش چند روز دیگر در جشنواره سینما حقیقت در تهران برگزار شود، در پشتیبانی از اعلامیه تحریم این جشنواره از سوی بیش از ۱۴۰مستندساز ایرانی، اعلام کرد که از شرکت در این جشنواره انصراف داده و فیلم هایش را بیرون کشیده است.

سینمای اروپا

از مانوئل الیویرا فیلمساز برجسته پرتغالی هم فیلمی در فستیوال امسال لندن به نمایش درمی آید به نام «رفتارهای عجیب و غریب یک دختر موطلایی» که اثری عاشقانه و زیبا به سبک افسانه های کلاسیک و پریان است که در جهان مدرن امروز اتفاق می افتد. الیویرا که صد و یک سال دارد، پیرترین فیلمساز سینمای جهان محسوب می شود که همچنان فعال است و با شور و شوق جوانانه ای فیلم می سازد.

از سینماگران صاحب نام فرانسوی مثل کلود شابرول، ژاک ریوت، ژان پی یر ژنه، کلر دنیس، سدریک کان، پاتریس شرو و ژاک ادریار نیز فیلم هایی در بخش انقلاب فرانسوی گنجانده شده که از میان آنها باید به فیلم درخشان « یک پیامبر» ساخته ژاک اودریار اشاره کرد که تریلری گانگستری است که در زندان اتفاق می افتد و با نگاهی به تنش های نژادی در جامعه امروز فرانسه ساخته شده و از فیلم های برگزیده و تحسین شده فستیوال کن امسال بود و در نظرخواهی منتقدان مجله سایت اند ساوند، مقام اول را کسب کرد.

سینمای ایران

فستیوال فیلم لندن امسال توجه خاصی به سینمای ایران و فیلمسازان ایرانی نشان داده است. امسال سه فیلم از ساخته های سینماگران ایرانی در فستیوال لندن به نمایش درمی آید.

فیلم در باره الی به کارگردانی اصغر فرهادی، چه کسی از گربه های ایرانی خبر داره ساخته بهمن قبادی و زنان بدون مردان به کارگردانی شیرین نشاط فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا که بر اساس رمان شهرنوش پاترسی پور ساخته شده، سه فیلم موفق ایرانی هستند که دوستداران سینمای ایران شاهد نمایش آن در فستیوال فیلم لندن خواهند بود.

فیلم بهمن قبادی که نمایش موفقی در فستیوال کن امسال داشت و نمونه ای از سینمای زیرزمینی امروز ایران محسوب می شود، در بخش ویژه ای به نمایش درمی آید و کالین فرث بازیگر سرشناس انگلیسی و رز عیسا فیلم شناس ایرانی مقیم لندن در باره آن بحث خواهند کرد.

در کنار نمایش فیلم ها، برگزاری نشست ها و کارگاه های شناخت سینما با حضور سینماگران و بازیگران سرشناس جهانی مثل جین کمپین، جولین مور، آندره تشینه، ژاک ادریار و کلایو اوون از برنامه های دیگر فستیوال فیلم لندن امسال خواهد بود.

پنجاه و سومین فستیوال فیلم لندن روز ۲۹ اکتبر با نمایش فیلم «پسر ناکجا آباد» ساخته سم تیلر وود پایان می یابد.

'تا 10 سال دیگر قطب شمال بدون یخ خواهد بود'


تحقیقات جدیدی که در باره وضعیت کوه های یخ در قطب شمال انجام گرفته، نشان داده است که ذوب آنها به قدری سریع است که ممکن است تا یک دهه دیگر بخش عمده یخ اقیانوس منجمد شمالی در فصل تابستان ذوب شده باشد.

پرفسور پیتر وادهمز از دانشگاه کمبریج، گفت محققان این دانشگاه در کاوشگری های اخیر خود در قطب شمال متوجه شده اند که قطر یخ در اقیانوس منجمد شمالی بسیار نازک تر و شکننده تر از حد انتظار آنها بوده است. او گفت چنین وضعیتی باعث می شود که یخ زودتر آب شود.

آقای وادهمز گفت یخ همواره مشخصه ای دائمی از کره زمین بوده اما ممکن است این مشخصه خیلی سریع جنبه ای موقت پیدا کند چون احتمالا تا 10 سال دیگر ماه های زیادی از سال قطب شمال حکم دریایی آزاد و قابل تردد برای کشتیرانی را خواهد داشت.

او از دهه 1960 شرایط یخ در قطب شمال را تحت مطالعه داشته است.

تازه ترین کاوشگری دانشگاه کمبریج، به نام "کاتلین"، اوایل امسال صورت گرفت که سطحی به مساحت 435 کیلومتر مربع یخ را در بر می گرفته است.

آقای وادهمز در سخنانی که در مراسم افتتاحیه ارزیابی جدید کاتلین ایراد می کرد، گفت: "اطلاعات به دست آمده از ارزیابی کاتلین، از این نظر عمومی جدید حمایت می کند که می گوید قطب شمال تا بیست سال دیگر در فصل تابستان بدون یخ خواهد بود و بخش عمده کاهش میزان یخ تا یک دهه آینده مشاهده خواهد شد."

به گفته او تردد دریایی سریع تر و دسترسی آسانتر به منابع گاز و نفت این نقطه از کره زمین از جمله مزایای کوتاه مدت ذوب یخ قطب شمال است.

اما در دراز مدت از دست دادن مشخصه ای دائمی از کره زمین خطرات زیادی را به همراه دارد.

او از جمله به خطر شتاب گرفتن روند گرمایش زمین، تغییر الگوی چرخش در اقیانوس و جو زمین و تاثیرات نامعلوم بر اکوسیستم، که ناشی از اسیدی شدن خارج از اندازه محیط زندگی گونه های زیستی آبزی است، اشاره کرد.

۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

عكسهاي اسرار آميز مريخ

این هم عکسهای دیگری از مر یخ و اسر ار بی پا سخ نظر تا ن را جب این عکسها چیست؟؟1!

تصویر

(تصویر 1)


به این دو شی در حال پر واز دقت کنید


تصویر

(تصویر 2)


به شی در حال پر واز در افق دقت کنید

تصویر

(تصویر 3)

به شی در حال پر واز دقت کنید


تصویر

(تصویر 4)

تصویر

(تصویر۵)


این سو را خها به نظر شما تو جیه چه رویدادی است

تصویر

(تصویر۶)


تصوری راست سیاره زمین از یک شهر و سمت چپ سیاره مریخ (خو دتان قضا وت کنید!!)

تصویر

این هم تصویر بز رگ از مر یخ

(تصویر 7)

تصویر

(تصویر8)


یک وسیله مصنوعی خیلی عجیب روی سطح مر یخ

تصویر

(تصویر 9)


به نظر شما این دو تکه شی نا شناس چه می توانند با شند؟؟!!

تصویر

(تصویر 10)


به نظر شما این ها چه هستند ؟؟!!

تصویر

(تصویر 11)


تصویر

(تصویر 12)


به نظر میاد ما اولین مسا فران مر یخ نیستیم و سفینه های دیگری ما را تحت نظر دارند

یوفو چیست ؟



یوفو چیست ؟

اشیای مشاهده شده در آسمان یا در روی زمین را که تعبیر و تفسیر رفتار، حرکت، نمای ظاهری، نورافشانی و سایر ویژگیهایشان در چارچوب دانش ما، مشکل یا غیر ممکن به نظر آید و یا ظاهرا چنان نشان دهد که فناوری آنها نتواند فناوری زمین باشد یوفو (UFO) می‌نامند. کلمه یوفو از ترکیب حرق اول نام انگلیسی این اشیاء یعنی Unidentified Flying Objects، گرفته شده و برابر فارسی آن «اشیای پرنده ناشناخته» است.


[ دوشنبه 8 مرداد 1386 ]


به هر گونه پدیده دیداری در آسمان که قابل شناسایی نباشد شیء ناشناس پرنده یا یوفو گفته می‌شود. مشاهده اشیاء ناشناس پرنده که بیشتر با نام بشقاب پرنده شناخته می‌شوند مدت‌هاست از سوی افراد بسیاری (بیش از شصت هزار مورد) گزارش می‌شود.

نگاره‌ای از یک «بشقاب پرنده» که بوسیلهٔ یک چراغ قوه و برنامه کورل درست شده‌است.

تصویری از یک «بشقاب پرنده» که بوسیله یک چراغ قوه و برنامه Corel درست شده‌است.

این اشیاء را بشقابهای پرنده، اشیاء مرموز آسمان، اشیاء فضایی نامتعارف و نامهای دیگر نامیده‌اند. این نامها بویژه اصلاح بشقاب پرنده و برداشت مردم از ماهیت و منشأ آن توسط مطبوعات عنوان و منتشر و متداول شده‌است. در جامعه علمی از اصلاح بشقاب پرنده برای اشیاء یاد شده استفاده نمی‌شود، زیرا همه آنها به شکل بشقاب نیستند. اطلاعات جمع آوری شده درباره بشقابهای پرنده در چند دهه گذشته، شامل عکس، مشاهده راداری، شواهد عینی و اثرهای بجای مانده روی زمین یا محیط اطراف محل فرود این شی پرنده، همه دلالت بر وجود آن می‌کنند.

تاریخچه گزارش بشقاب‌های پرنده

در اسناد تاریخی بطور وضوح، مطلبی درباره بشقاب پرنده یافت نمی‌شود، مطالبی که در اسناد تاریخی به عنوان پدیده‌های غیر متعارف نام برده شده‌اند، همان پدیده‌های آسمانی هستند. اگر چه باستان شناسان، در گوشه و کنار جهان، اشکالی را یافته‌اند که تا آنها را به عنوان تصویر سفینه‌های انسان ماورا زمین قلمداد می‌کنند، این برداشتها درست نیست. بشقاب پرنده‌های زیادی در سال ۱۲۷۶ (۱۸۹۷) در آمریکا دیده شده‌اند. مردم آنها را کشتی هوایی (Air ship) می‌نامیدند، که شبیه دیریژابل بودند (Dirigeable) بودند. بشقابهای پرنده به مفهوم امروزی آنها، ابتدا از سال ۱۳۲۲ (۱۹۴۳) تا پایان جنگ جهانی دوم مشاهده شده‌اند که همان فوفایتر (Foo Fighter) آلمانیها بودند.

در روزنامه‌های ۲۲ آذر ۱۳۲۷ (۱۳ دسامبر ۱۹۴۴)، گلوله‌های نقره‌ای شناور در هوا، که متناوبا خاموش و روشن می‌شدند و هواپیماهای شکاری و بمب افکنها را تعقیب می‌کردند، سلاحهای جنگی نازیها معرفی شدند. درست در زمانی که فناوری ساخت موشک و هواپیما به مرحله‌ای رسید که امکان سفرهای فضایی را بطور واقعی متصور کرد، فعالیت بشقابهای پرنده بطور ناگهانی افزیش یافت. روز جهانی بشقاب پرنده را باید ۲ تیر ۱۳۲۶ (۱۴ ژوئن ۱۹۴۷) در نظر گرفت، زیرا در بعد از ظهر این روز بود برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم، گزارش مشاهده بشقاب پرنده در مطبوعات ایالات متحده آمریکا چاپ شد و از این روز صحبت بشقاب پرنده میان مردم شایع شد. مشاهده بیش از بیش بشقاب پرنده در کشورهای مختلف جهان در سال ۱۳۲۶ (۱۹۵۷) سبب شد تا این سال را «سال جهانی بشقاب پرنده» نام گذاری کنند.

نگاره‌ای از یک شیء ناشناس برفراز میرسبورگ آلمان

نگاره‌ای از یک شیء ناشناس برفراز میرسبورگ آلمان

ماهیت بشقاب پرنده

بررسی گزارشهای مشاهده بشقاب پرنده توسط افراد مطلع و آشنا، فقط معتبر است. زیرا، بسیاری از کسانی که مدعی مشاهده بشقاب پرنده شدند، اشیاء یا پدیده‌های شناخته شده را به عنوان بشقاب پرنده تلقی کردند. مشهورترین و آشناترین این اشیاء یا پدیده‌ها عبارتند از: موشکهای پرتاب شده توسط هواپیما، ماهواره‌های برخاسته از زمین، شهاب، قطعات شهاب سنگ خرد شده که با انمعکاس نور خورشید روشن دیده می‌شوند، روشن شدن ابرهای ارتفاع پایین توسط خورشید، طبقات موشکهای حامل، نورهای به رنگهای مختلف حاصل از سوختن ماهواره‌ها در جو، گلوله‌های منور نظامی، هواپیماهایی که فرود آمدنشان را علامت می‌دهند، بالونهای آزمایش، کره‌های درخشان یا قرصهای براق و روشن حاصل از انعکاس نور توسط سطوح خارجی هواپیماهای مدرن، دنباله بخار هواپیماها، سطح بالونهای آزمایشی و هر سطح صیقل داده شده، حشراتی که در ارتفاعات خیلی بالا پرواز می‌کنند، پرندگان، هاله نورانی اطراف خطوط سیمهای انتقال برق فشار قوی در اثر احاطه شدن با کریستالهای یخ در زمستان، سیارات، ستاره‌های درخشان، نورافکن، اعلانات نورانی بدنه هواپیما، امواج انعکاس یافته رادارهای دور برد روی صفحه رادار (در اثر تغییرات محلی جو)، هواپیماهای بدون خلبان، سراب نوری جو، سراب الکترونیکی یونکره‌ای، کاغذ سفید سرگردان در هوا که در اثر تابش نور خورشید درخشان دیده می‌شوند، حباب کف و غیره.

از میان اشیاء و پدیده‌های نامبرده، هیچ شی به انداره سیاره زهره به عنوان بشقاب پرنده گزارش نشده‌است. دلیل این است که ظهور، قطر زاویه‌ای، رنگ، قرمز شدگی تدریجی، تغییر ظاهری شکل و رنگ هنگام مشاهده با دوربینهای دو چشمی با تلسکوپهای کوچک سبب غیر طبیعی جلوه دادن سیاره زهره می‌شود. از پدیده‌های جوی دیگر که باعث ایجاد تصورات خیالی می‌شوند، بادهای شدید و خشن هستند.

فعالیتهای غیر عادی خورشیدی و پدیده‌های مختلف جوی در لایه‌های مختلف جو، شفق قطبی، گردبادهای کوچک و ... را می‌توان نام برد. ملاحظه می‌شود که پدیده‌ها و اشیاء گوناگونی به عنوان بشقاب پرنده می‌تواند جلوه‌گر باشد. از میان آنها فقط تعداد کمی مربوط به بشقاب پرنده به مفهوم واقعی است. دلیل گزارشهای نامربوط به بشقتاب پرنده، بیشتر از عدم آشنایی مشاهده کنندگان با پدیده‌های طبیعی و عدم اطلاع آنها از وجود اشیاء موجود در فضا و جو زمین ناشی می‌شود

مشخصات کلی بشقاب پرنده

بشقابهای پرنده صورتهایی از یک شی با پیچیدگی متغیر است و معمولا از شکل هندسی کروی مشتق می‌شوند و به شکل دیسک، بیضوی (شبیه به توپ راگبی)، دوکی، استوانه‌ای و مخروطی دیده شدند. بیشتر آنها به شکل بشقاب با قطری حدود ۷٫۵ متر و با گنبدی به ارتفاع ۱٫۵ تا ۱٫۸ در وسط بودند. بشقابهای پرنده قادرند به سرعت ابعاد خود را تغییر دهند. بشقاب پرنده شی کاملاً مجهزی است که شکل سطح قابل مشاهده آن نقش ثانوی در پرواز دارد و معمولا فاقد بال و چرخ است. این اشیاء وقتی از فاصله نزدیک مشاهده می‌شوند، دارای ابعاد نسبتا کوچک، غالبا کوچکتر از ۲۰ متر هستند، ولی ابعاد انعکاسی راداری آنها تقریبا به اندازه یک هواپیمای جت بوئینگ ۷۰۷ است.

بشقابهای پرنده، معمولاً بصورت دسته جمعی پرواز می‌کنند، ولی بصورت انفرادی نیز زیاد دیده شده‌اند. آنها، گاه در فضا به قطعات کوچکتر تقسیم می‌شوند و در چندین مورد هم قطعات کوچک نورانی بهم پیوسته و شی واحدی را بوجود می‌آوزند. ازعجایب اینکه، بشقابهای پرنده قادرند بطور ناگهانی و آنی خود را از نظرها ناپدید کنند. بشقابهای پرنده قابلیت ساکن ایستادن در هوا را دارند و می‌توانند شتاب و سرعت زیاد را داشته باشند. از ویژگیهای جالب و جذابشان نور افشانی آنها است. گزارشها نشان می‌دهند که آنها در دو فاز مختلف تاریک و روشن مشاهده می‌شوند، اغلب روی زمین می‌نشینند، گاه چنان آرام می‌نشینند که گویی روی قشری از مه آرمیده‌اند.

از ویژگیهای دیگرشان، وجود یک یا چند سرنشین در آنهاست که معمولا مایل به مشاهده شدن نیستند. سرنشینان بشقابهای پرنده مجهز به دستگاهی با توانایی تابش پرتوهایی هستند که از میان اشخاص و دیوار عبور می‌کند. سرنشینان قادر به پرواز بوده، اصابت تیر را احساس نکرده و متقابلا می‌توانند مشاهده کنندگان را فلج کنند. در برخی گزارشها آمده که سرنشینان شبیه انسان هستند. بشقابهای پرنده در پرواز در ارتفاعات کم و یا در روی زمین اثرهایی بر دستگاههای ساخت بشر و محیط اطراف بر جای می‌گذارند. بشقابهای پرنده از تواناییهای هواپیماهای مدرن کاملاً آگاهند، از اینرو فاصله خود را اسلحه هوایماها و توپهای ضد هوایی طوری حفظ می‌کنند تا هموراه در خارج از برد موثر آنها قرار گیرند و می‌توانند کلیه سیستمهای الکترونیکی و موتوری و راداری و ... هواپیماها را از کار بیاندازند.

مشاهده کنندگانی که به بشقابهای پرنده خیلی نزدیک شدند، در معرض آثار رادیواکتیو قرار گرفتند. به علاوه، این اشیاء قادرند رادار را به موقع حس و خنثی نمایند و مانع قفل شدن رادارهای کنترل آتش شوند و در دید رادارهای دور برد واقع نشوند. سرنشینان بشقاب پرنده مجهز به سیستم مولد نیروی دافعه قابل حمل‌اند، که پرواز و شناور شدن آنها را در فضا ممکن می‌سازد. به علاوه، پدیده‌های عدم اصابت گلوله به دستگاه و سرنشینان آن به کمک میدان دافعه قابل توجیه‌اند.

پدیده بشقاب پرنده از دیدگاه یونگ

بشقاب‌های پرنده نمونه نادری از یک شایعه بصری است که با تصاویر ذهنی جمعی که جنگجویان صلیبی در جریان محاصره اورشلیم لشکریان مستقر در مانز در جریان جنگ جهانی اول یا کاتولیک‌های گردآمده در فاطیما دیده‌اند ارتباط نزدیکی دارد .ریشه‌های این شایعه را می‌توان به کمک دو فرضیه روشن ساخت :یک رویداد فیزیکی واقعی مبنای شکل‌گیری افسانه‌ای متناظر با خود می‌شود یا یک کهن‌الگو تجربه‌ای شهودی به وجود می‌آورد و شایعه پا می‌گیرد .به طور کلی پدیده اشیا پرنده ناشناخته از نقطه نظر روان‌شناختی و تاریخی ارزش بررسی دارد زیرا نمونه‌ای عالی از چگونگی شکل‌گیری یک افسانه یا اسطوره‌های زنده به دست می‌دهد .همچنین روشن می‌سازد که چگونه در طول دوران‌های سرگشتگی و فشار روانی گسترده داستان‌هایی معجزه‌آسا درباره مداخله قریب‌الوقوع موجودات فرازمینی یا قدرت‌های آسمانی پا می‌گیرد .

در برخی موارد گزارش شده‌است که اشیا پرنده ناشناخته دراز و کشیده‌اند .در این موارد شباهت اجسام مشاهده شده به نره و مشابهت آن با دیگر نمادهای باستانی الوهیت مقتضی و به‌جاست .اما بیشتر بشقاب‌های پرنده شکل مدور دارند و شبیه نماد تمامیت هستند که به ماندالا معروف است و ای واقعیت که برخی از تصاویر تشکیل دهنده پندارها و شایعات مرتبط با اشیا پرنده ناشناخته نیز تعبیری جنسی -گرد/مادینه ,دراز/نرینه- دارند نشان می‌دهد که غریزه نیرومند جنسی در پیکربندی این پدیده سهم دارند .


مشاهده اشیاء پرنده ناشناس در طول تاریخ

1500 سال قبل از ميلاد : فرعون تاتموس سوم دواير پليد و ناآرام درخشانی را در پهنه آسمان نظاره می کند.

329 سال قبل از ميلاد : اسکندر مقدوني اعلام مي کند که هنگامي که لشگريان وي در حال عبور از رودخانه جاکارتس بودند دو شی پرنده در آسمان ظاهر شده و چندين بار به سمت لشگريانش حمله بردند به طوری که باعث رم کردن اسب ها و فيل ها و متواري شدن سربازان گرديدند. و سربازان تا روز بعد از عبور از رودخانه منصرف گشتند. آنها اين حادثه را حادثه ای شيطانی که باعث شکستشان خواهد شد پنداشتند.

170 سال قبل از ميلاد : ناوگاني تماشايی از کشتی هاي پرنده در آسمان لانوپيوم مشاهده گرديدند.

99 سال قبل از ميلاد : هنگامی که ليويوس تروسو مشغول خواندن اعلاميه جنگ در ابتداي شروع جنگ ايتاليا بود صداي عظيمی از اسمان شنيده شد و کره اي از اتش در اسمان شمالي در قلمرو اسپولتوم ظاهر می شود که رنگ طلايي دارد. سپس به نظر مي رسد که بزرگ تر شده و از زمين به سمت آسمان مي رود. درخشندگي اش طوري است که خورشيد را تحت الشعاع خود قرار مي دهد. پس از آن به سمت مشرق رفته و ناپديد می شود.

42 سال قبل از ميلاد : از روم گزارش مي رسد که چيزي شبيه به يک نوع سلاح با صدايی عظيم از زمين بر مي خيزد و به اسمان ميرود! (ايا نوعي موشک رويت شده بود يا نوعی سفينه؟)

70 ميلادي : در 21 ماه May اين سال يک شبح شيطانی در ابعادی باور نکردنی قبل از غروب آفتاب در آسمان ظاهر گشت. نيروهای نظامی شهرها را محاصره کردند و سلاح هايشان را به سمت ّسمان نشانه رفتند.

80 ميلادي : هنگامي که امپراتور روم اگريکولا در سفر اسکاتلند بود در شبی زمستاني شعله هاي عجيبی در آسمان بر فراز جنگل کالدون مشاهده مي کند. تمام آسمان روشن شده بود و زمانی که هوا صاف بود يک کشتی آسمانی هر شب با سرعتی زياد در آسمان پرواز می کرد!

98 ميلادي :هنگام غروب آفتاب در آسمان رم صفحه ای درخشنده ظاهر گشت و سپس به سمت مشرق رفت!

398 ميلادي :چيزي شبيه به کره ای سوزان که شمشيری از ان خارج شده بود بر فراز اسمان شهر بيزانس مشاهده شد. به نظر مي رسيد که اين جسم پرنده از بالاترين نقطه آسمان زمين را لمس می کرد. چيزی که تا کنون ديده نشده.

776 ميلادي : افرادی که در بيرون کليسا ايستاده بودند دو صفحه درخشان بزرگ قرمز رنگ را بر فراز کليسا مشاهده کردند که در حال مانور بودند. بسياري از مردم با ديدن آنها وحشت زده شدند و از قلعه فرار کردند!

810 ميلادي : سنت گريگوری به نقل از الکويين منشی و مورخ شارل مگنه و مولف کتاب ويتا کارولی در قسمت سی و يکم کتابش اظهار داشته که در سال 810 هنگامی که از شهر اخن المان دور می شده يک شیء گرد و بزرگ درخشان را در اسمان مشاهده کرده که از سمت شرق به غرب پرواز مي کرده است. اين شیء آنقدر بزرگ بوده که اسبهاي سلطنتی رم کرده و باعث زمين خوردن و زخمي شدن شارل مگنه می شوند!

1235 ميلادي : ژنرال يوريتسوم ژاپنی در روز 24 سپتامبر اين سال در کمپ نظامی خود بود که واقعه ای عجيب روی داد. در هنگام شب و صبح روز بعد نورهايی در آسمان مشاهده مي گردند که مانورهايی را در آسمان انجام مي دادند. ژنرال از طالع بينانی که همراه او بودند علت ان واقعه را جويا می شود و آن ستاره شناسان دانشمند با خونسردی باشخ ميدهند که اين وقايع طبيعی هستند و وزش باد هنگام سحرگاهان باعث می شود ستارگان در آسمان به رقص درآيند!!

1239 ميلادي : 24 جولاي – انگلستان قبل از دميده شدن ستارگان يک شیء درخشان در آسمان ظاهر شد و به نظر مي رسيد که می تواند بروی هر دو سمت خود پرواز کند. اين جسم بزرگ ابتدا از جنوب به سمت بالا پرواز کرد و فورا با گردشی سريع به سمت شمال پرواز مي کند. ان جسم طوري پرواز مي کرد که به نظر مي رسيد با هر سرعتی که بخواهد می تواند پرواز کند. بدين ترتيب به اعماق آسمان پرواز نمود!

1254 ميلادي : در نميه شب هشتم ماه يک شب پر ستاره ناگهان يک کشتی عظيم در آسمان ظاهر گشت. اين کشتی مجلل با نورهاي رنگی بود. راهبان سنت البان براي مدتی طولانی اين کشتي را مشاهده کردند اما آن جسم از نظر ناپديد شد!

1290 ميلادي : در بايلند يورک شاير شمالي در انگلستان هنگامی که راهب بزرگ و ديگر راهبان مشغول خوردن غذا بودند يک شیء مسطح و دايره ای شکل نقره ای رنگ و درخشان بر فراز کليسا به پرواز درآمد و باعث وحشت راهبان گرديد!

1332 ميلادي : در ساعات اوليه شب در اگزبريچ انگلستان ستونی نورانی در آسمان مشاهده شد. اين شیء از آسمان جنوب برخاست وبا حرکتی آرام به سمت شمال رفت. در جلوی اين شیء عجيب دوکی شکل نوري قرمز رنگ به سمت جلو ساطع می شد. سپس آن جسم سرعت گرفت و در اعماق آسمان ناپديد گشت!

1492 ميلادي : ساعت 10 شب 11 اکتبر کريستوف کلمب و همسفرش پدرو گوتيرز هنگامی که بر عرشه کشتي سانتا ماريا ايستاده بودند شیء درخشانی را در دوردست مشاهده کردند. اين شیء در تمام طول شب چندين بار مشاهده شد و مرتبا بالا و پايين مي رفت. کريستف کلمب قبل از اينکه به خشکي برسد به مدت چهار ساعت شاهد پرواز آن شیء بود. به نظر او اين نشانه رسيدن آنها به خشکی بود!

1528 ميلادي : مردم شهر سيژ در اوتريخت هلند با ديدن يک صليب زرد رنگ و پرنده وحشت زده شدند. چرا که آنها تصور مي کردند دشمن به شهر حمله کرده است.

1554 ميلادي : در ساعات 6 تا 8 صبح 10 مارس در فرانسه در اطراف ماه يک نقطه نوراني ديده شد که از خود نورهايی پخش مي کرد و صدايی گوشخراش داشت و مانند نوک يک پيکان به نظر مي رسيد که از يک پهلوي خود به پهلوي ديگر می چرخيد!

1643 ميلادي :11 مارس اين سال وقايع نگاری به نام جان ايولين درانگلستان گزارش مي دهد که : من نبايد فراموش کنم که چه چيز مارا در شب قبل بی نهايت و حيرت زده کرد. جسمی نوراني مانند ابر و به شکل يک شمشير که نوک آن سمت شمال بود در آسمان مشاهده شد. اين شیء مانند ماه آرام بود و بقيه آسمان نيز صاف و آرام بود. اين جسم ساعت 11 شب تا 1 بامداد در آسمان ديده شد و در نهايت به سمت جنوب انگلستان پرواز نمود!

1700 ميلادي : از تمدن سرخپوستان آمريکا گزارش مي رسد که موجودات انسان گونه درخشانی وجود داشته اند که سرخپوستان را با يک لوله مخصوص!(سلاح اشعه ای) فلج می کردند. و نيز در تاريخ اين سرخپوستان آمده است که برخی از زنان سرخپوست با گروهی از اين مردان ستاره ای ازدواج کرده اند!

1742 ميلادي : يکی از اعضای انجمن سلطنتی انگلستان می نويسد : در 16 دسامبر اين سال من از منطقه جيمز پارک عبور می کردم که ناگهان نوری از پشت درختان و خانه ها از سمت غرب و جنوب به آسمان برخاست که مانند يک موشک بزرگ به نظر می رسيد. وقتي که آن شیء تا 20 درجه از ديد من اوج گرفت به حالت افقي در آمده و به سمت شمال و شرق به پرواز کرد. آن شیء بسيار نزديک به نظر می رسيد و حرکتش آرام بود. من حدود نيم مايل آنرا با چشمانم تعقيب کردم. يک شعله در قسمت عقب آن نمايان بود. انتهای آن مانند رديفی از ميله های آهنين به نظر می رسيد. و در يک نقطه از آن شیء سيلندر مانند دنباله هاي نور ساطع می شد. به طوری که نيمی از طول آن کاملا شفاف به نظر می رسيد. سر آن شیء به اندازه 3 درجه نسبت به قطر آن و دم آن نيز به اندازه سه درجه نسبت به طول تخمين زده می شد.

1790 ميلادي : از فرانسه چنين گزارش شده که در خلال تابستان يک بازرس پليس به نام ليابوف شاهد بود که يک کره نورانی بزرگ بر فراز فارملند در حال پرواز است. اين کره نورانی سپس فرود آمد و مردی از آن خارج شد که به زبانی نا مفهوم سخن می گفت. بعد از اين حادثه آن کره ناگهان منفجر شد و آن مرد نيز ناپديد گرديد! اين واقعه توسط بسياری از مردم ان زمان رويت شده و به خوبی نيز ثبت گرديده است.

1870 ميلادي : اين واقعه از دفترچه ثبت يک کشتی و از قول کاپيتان ان اف.دبليو.بنر نقل گرديده است :

ملوانان کشتی يک شیء خيره کننده شبيه يک ابر را در آسمان می بينند. آن شیء شبيه به يک ابر مدور بوده که يک نيم دايره در درون آن به چهارقسمت تقسيم شده بود. محور مرکزي آ�



منبع مقاله : shalamshoorba.blogfa.com