۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

«مایکل جکسون» ستاره موسیقی پاپ درگذشت


مایکل جکسون، ستاره موسیقی پاپ روز پنج شنبه، 25 ژوئن در سن پنجاه سالگی در لس آنجلس درگذشت.


مرگ مایکل جکسون پس از آن اعلام شد که به علت ایست قلبی به وسیله نیروهای امدادی از خانه اش در هالیوود به بیمارستانی در لس آنجلس منتقل شد. روزنامه لس آنجلس تایمز در وب سایت خود گزارش داد: هنگام مراجعه ماموران امداد به منزل آقای جکسون، تنفس او متوقف شده بود. این گزارش می افزاید: ماموران به احیای قلبی- تنفسی مایکل جکسون اقدام کردند.بعضی از اعضای خانواده مایکل جکسون به بیمارستان رفته اند. علاقه مندان این ستاره سرشناس پاپ در اطراف بیمارستان و همچنین در اطراف خانه او جمع شده اند.مایکل جکسون دارای سابقه مشکلات پزشکی بود و تحت درمان قرار داشت.او قرار بود کمتر از یک ماه دیگر پس از دوازده سال دوری از صحنه های جهانی، تور بین المللی خود را در لندن آغاز کند.ابر ستاره پاپ مایکل جکسون فعالیت حرفه ای خود در زمینه موسیقی را از دوران کودکی با برادرانش در گروه جکسون فایو شروع کرد.او در دهه هشتاد میلادی با ترانه های «تریلر» و «بد» به شهرت جهانی رسید.به گزارش کتاب رکوردهای گینس، آلبوم تریلر مایکل جکسون که سال 1982 عرضه شد، با شصت و پنج میلیون نسخه فروش، پرفروش ترین آلبوم موسیقی در جهان بوده است.مایکل جکسون سه فرزند به نام های مایکل جوزف، پاریس مایکل کاترین و پرینس مایکل دوم از خود به جا گذاشته است.

۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

تاييد اولين مورد بيماري آنفلوآنزاي خوكي در كشور 1388/4/1

اولين مورد بيماري آنفلوآنزاي نوع A/H1N1 مربوط به يك نوجوان 16 ساله ايراني الاصل مقيم آمريكا كه به همراه خانواده وارد تهران شده، تاييد شد. 
به گزارش ايلنا, اين فرد هفته گذشته در هنگام ورود به كشور با علائم عفونت تنفسي مورد آزمايش قرار گرفت و در اين آزمايش ابتلا وي به بيماري آنفلوآنزاي نوع (A(H1N1 قطعي شد. از زمان تشخيص بيماري، اقدامات درماني براي بيمار و اقدامات پيشگيرانه براي اطرافيان وي آغاز گرديد كه در حال حاضر با درمان‌هاي صورت گرفته، حال عمومي بيمار رضايتبخش گزارش شده است. 
گفتني است سازمان جهاني بهداشت، هفته گذشته فاز 6 بيماري آنفلوآنزاي نوع A/H1N1 يعني مرحله نهايي همه گيري جهاني اين بيماري را اعلام كرد كه بر اين اساس اين بيماري ظرف 6 ماه آينده در تمام قاره‌هاي جهان رخ خواهد داد. 
در حال حاضر اين بيماري در 84 كشور جهان از جمله 7 كشور همسايه ايران گزارش شده است. 
سازمان جهاني بهداشت شدت همه گيري جهاني بيماري آنفلوآنزاي نوع A/H1N1 را «متوسط» ارزيابي كرده است. 
وزارت بهداشت، با توجه به تشخيص قطعي يك مورد بيماري آنفلوآنزاي نوع A/H1N1 در كشور به هم وطنان توصيه كرد كه از مسافرت‌هاي غير ضروري به كشورها، به ويژه كشورهاي با شيوع بالاي اين بيماري نظير آمريكا با 20 هزار مورد ابتلا،‌ مكزيك، كانادا، كشورهاي آسياي جنوب شرقي نظير فيليپين، تايلند و برخي از كشورهاي اروپايي مانند انگلستان و آلمان خودداري كنند. 
اين وزارتخانه همچنين بر رعايت نكات بهداشت فردي، به ويژه خودداري از تماس نزديك با مبتلايان، استفاده از دستمال در هنگام عطسه و شستشوي دستها تاكيد كرده است. 
گفتني است، داروي درمان اين بيماري «اسلتامي وير) (Oscltamivir) است كه كشورمان موفق به فرمولاسيون اين دارو شده و در حال حاضر اين دارو در داخل كشور توليد مي‌شود. 

۱۳۸۸ خرداد ۳۱, یکشنبه

اطلاعيه محمدرضا‌شجريان


ايلنا: محمد رضا شجريان در اطلاعيه اي اعلام كرد كه وي و گروه شهناز در تابستان 88 هيچ كنسرتي در داخل كشور نخواهد داشت. 
به گزارش خبرگزاري ايلنا، در اين اطلاعيه آمده است: 
در پی تماس های مکرر علاقمندان بدین وسیله به اطلاع می رساند استاد محمدرضا شجریان و گروه شهناز در تابستان 88 در داخل کشور هیچ برنامه و کنسرتی نخواهند داشت. اطلاعات بیشتر در مورد کنسرتهای اروپایی گروه شهناز بزودی در سايت شركت فرهنگي هنري دل‌آواز منتشر خواهد شد. 

گوگل فارسي‌تر مي‌شود

سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ مسئولان موتور جستجوگر گوگل، تصمیم گرفته‌اند که دامنه ارايه خدمات به کاربران فارسی زبان را بیشتر کنند.

بنا بر این گزارش، شبکه خبری «سي.ان.ان» مدعی شد: در پي بسته شدن بسياري از سايت‌هاي خبري و اطلاع‌رساني در ايران و در دسترس نبودن اطلاعات و اخبار، مسئولان موتور جستجوگر گوگل، تصميم گرفتند محدوده اطلاع‌رساني زبان فارسي را در اين موتور جستجوگر به سيستم‌هاي جديد خدمات به مشتركان فارسي زبان مجهز كرده تا خدمات بيشتري را به مشتركان خصوصي و عمومي خود بدهند.

«سي.ان.ان» در پايان نوشت: اقدام گوگل در واقع، ورود به رقابت سخت و نفس‌گير با «فيس بوك» و «تويتر» است كه در روزهاي اخير، منابع اطلاع‌رساني و اخبار داخلي ایران بوده‌اند.

گفتنی است، گوگل در اطلاعيه‌اي كه جمعه شب منتشر کرده، افزوده است: براي مردم ايران و مسئولان گوگل بسيار مهم است كه اطلاعات دقيق و اخبار به هنگام حوادث سياسي و اطلاعات اقتصادي و اجتماعي را دريافت و منتشر كنند.

۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

شجریان بار دیگر رادیو و تلویزیون را از پخش آثارش منع کرد

محمد رضا شجریان، استاد آواز ایران در نامه ای به رادیو و تلویزیون ایران نسبت به پخش آثارش از این رسانه اعتراض کرده است.

آقای شجریان در این نامه که خطاب به عزت الله ضرغامی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته شده، از رادیو و تلویزیون که به گفته او مستمرا سرودهای میهنی او را پخش می کنند، خواسته از این کار خودداری کنند.

او در این نامه نوشته، سرودهایی که خوانده به ویژه سرود "ای ایران ای سرای امید" متعلق به سال های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ بوده و "هیچ ارتباطی با شرایط کنونی ندارد".

محمد رضا شجریان اعلام کرده سازمان صدا و سیما هیچ نقشی در تهیه این آثار نداشته و به حکم قانون و شرع از این سازمان خواسته صدا و آثار او را در هیچ یک از واحدهای رادیو و تلویزیون پخش نکند.

رادیو و تلویزیون ایران در ایام انتخابات ریاست جمهوری و بعد از اعلام نتایج اقدام به پخش مداوم سرودهایی با محوریت ایران، وطن و میهن می کند که سرودهایی که آقای شجریان به آنها اشاره کرده و برخی ترانه های محمد نوری از آن جمله است.

این در حالیست که این ترانه ها و سرودها در ایام عادی با این حجم از رادیو و تلویزیون پخش نمی شوند.

این اولین بار نیست که آقای شجریان صدا و سیما را از پخش آثارش منع کرده، او در سال ۷۴ هم همین در خواست را کرده بود

۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

تعداد کشته های 25/3/88

کشته شدن 7 نفر از راهپیمایی کنندگان 25/3/88 تایید شد!
این افراد در حال هجوم به اموال اسلحه بودند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شدند:

»
State radio: 7 killed in Tehran clashes

TEHRAN, Iran – Iran's state radio says seven people died in clashes in Tehran after an "unauthorized gathering" following a mass rally over alleged election fraud.

The radio report says the seven died in shooting that erupted after several people at the gathering Monday night in western Tehran "tried to attack a military location."

More than 100,000 opponents of President Mahmoud Ahmadinejad had marched through Tehran earlier Monday protesting alleged vote rigging in last week's elections.

The report Tuesday gave no details. It was the first official confirmation of the shooting in Tehran's Azadi Square. Witnesses there saw at least one person shot dead and several others seriously wounded after shooting from a compound for volunteer militia linked to Iran's powerfulRevolutionary Guard.

«



۱۳۸۸ خرداد ۱۶, شنبه

آنجلینا جولی; قدرتمندترین فرد مشهور جهان

آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوود در فهرستی که مجله تجاری 'فوربز' ، تهیه کرده است، در راس اسامی صد نفر از قدرتمندترین افراد مشهور جهان قرار گرفته است.

در فهرستی که بر اساس میزان درآمد و پوشش رسانه ها تهیه شده، این ستاره هالیوود جای اپرا وینفری، مجری محبوب گفتگوی تلویزیونی آمریکا و یکی از ثروتمندترین زنان جهان را گرفته است.

مدونا و بیانسه خواننده های سرشناس پاپ به ترتیب در مقام سوم و چهارم و بعد از آنها تایگر وودز، قهرمان گلف جهان تنها مردی بود که در شمار پنج نفر اول قرار گرفت.

طبق گزارش مجله فوربز، آنجلینا جولی که در سال گذشته 27 میلیون دلار درآمد داشت، از مقام سوم در سال 2008 به خاطر شرکت در فیلم های محبوبی چون "تحت تعقیب" و "کونگ فو پاندا" به مقام اول رسید.

اما اپرا وینفری با 275 میلیون دلار همچنان پر درآمد ترین فرد در آمریکا باقی مانده است.

برد پیت، بازیگر مشهور و همسر جولی در مقام نهم قرار گرفت. جنیفر آنیستون ستاره سریال مشهور "دوستان" و همسر سابق برد پیت درست قبل از او، در مقام هشتم قرار گرفت.

بروس اسپرینگستین، خواننده که در حال حاضر در حال انجام تور دور دنیاست، استیون اسپیلبرگ، کارگردان بزرگ و کوب برایان ستاره بسکتبال فهرست ده نفر اول را تکمیل می کنند.

جی کی رولینگ، نویسنده رشته کتاب های هری پاتر از فهرست صد قدرتمند سرشناس بیرون رفت.

همچنین جایی برای جاستین تیمبرلیک، خواننده پاپ که سال گذشته در مقام دوازدهم قرار داشت، وجود ندارد.